شناسهٔ خبر: 33553997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو ستاد مردمی بزرگداشت هفته «عفاف و حجاب» اعلام کرد

برگزاری هفته عفاف و حجاب در ایام ولادت امام رضا(ع) + اسامی روزها

حکیمیان با ضمن اعلام روزشمار هفته عفاف و حجاب که از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: اساسی‌ترین راه ترویج حیا و عفاف در شأن ملت ایران، ایجاد جو همدلی و هم‌افزایی در این باره است تا جامعه را به سمت تعالی فرهنگی – اجتماعی سوق دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «معصومه حکیمیان» با بیان اینکه هفته حجاب و عفاف سال 98 همزمان با دهه کرامت و ولادت و با محور «گوهر علم و عفاف» از 15 تا 21 تیر برگزار می شود، روز شمار این هفته را اعلام کرد.  

 

عضو ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: این هفته به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای عفاف و پاکدامنی در 21 تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 با شعار «میراث ایرانی، گرایش  جهانی»  در سراسر کشور و به همت مؤسسات مردم‌نهاد و با مشارکت دستگاه های دولتی و نهادها و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.  

 

این فعال فرهنگی در خصوص اسامی و عناوین روزهای هفته حجاب و عفاف، ادامه داد:  شنبه، ۱۵ تیر روز «عفاف و حجاب‌، فریضه الهی، سیره فاطمی(س)»، یکشنبه، ۱۶ تیرماه روز «عفاف و حجاب‌، تجلی فطرت، تاج بندگی»؛ دوشنبه، ۱۷ تیر «عفاف و حجاب‌، حقوق شهروندی، احترام به قانون» و سه‌شنبه، ۱۸ تیر «عفاف و حجاب‌، تکریم خویشتن، احترام به آزادی» نام گرفته است.

 

حکیمیان ادامه داد: همچنین، چهارشنبه، ۱۹ تیر «عفاف و حجاب‌، اخلاق مداری، خانواده سالم»؛ پنج‌شنبه، ۲۰ تیر «عفاف و حجاب‌، میراث ایرانی، گرایش جهانی» و جمعه، ۲۱ تیر روز «عفاف و حجاب‌، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان» نام گذاری شده است.

 

عضو ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد - پسر و دختر، ضامن رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف است، گفت: اقتضای هر گونه رشدی در کشور، برخورداری جامعه از نسلی است که از نظر جسمی – روانی و اخلاقی سالم باشد و بتواند کشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... پیش ببرد.

 

این فعال فرهنگی در ادامه تأکید  کرد: کمرنگ شدن تقید مردم جامعه به اخلاق، حیا و زیست عفیفانه بدون شک سرعت توسعه کشور را به مخاطره می اندازد و این یک اصل ثابت شده برای مردم جهان است به همین علت اخیرا سایر کشورها هم همت زیادی برای حفظ سلامت اخلاقی جامعه در پیش گرفته اند. 

 

حکیمیان در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است مسئولان کشور این مسئله حیاتی را جدی گرفته و به وظایف قانونی خود عمل کنند. بدترین اتفاق ممکن این است که اخلاق و فرهنگ مردم جامعه، قربانی سیاست زدگی شود.

 

نظر شما