شناسهٔ خبر: 33553810 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از بهزاد غلام‌پور تا رحمان رضایی

حضور پر از چالش سرخابی‌ها در قلمرو حریف

طی سال‌های اخیر حضور مربیان و یا بازیکنان سرخابی در کادرفنی تیم حریف همواره با چالش‌های زیادی روبرو بوده و حالا چنین اتفاقی برای دستیار جدید و احتمالی استراماچونی در استقلال یعنی رحمان رضایی رخ داده.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز قبل از اینکه مسئولان باشگاه استقلال به صورت رسمی استراماچونی ایتالیایی را به عنوان سرمربی فصل آینده خود معرفی کنند در خبرها صحبت هایی در خصوص حضور رحمان رضایی در کادرفنی استقلال و کمک به مربی جدید منتشر شد.

رحمان که در باشگاه های ایتالیایی به عنوان یکی از دو ایرانی لژیونر در این کشور بازی کرده، احتمالا به همین واسطه قرار است حضور در کنار استراماچونی را تجربه کند. البته که مقطع کوتاهی حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن باعث شده چالش های زیادی روبروی مسئولان استقلال در راه انتخاب رضایی قرار بگیرد. رحمان از نظر خیلی ها مربی با دانش و باتجربه است و به عنوان دستیار همانطور که در تراکتور کار کرد و کسی از او نارضایتی نداشت به نظر در استقلال هم می تواند با توجه به ارتباطی که با استراماچونی می گیرد موفق باشد. در این بین اما حساسیت زیادی که بین سرخابی ها وجود دارد، اجازه نمی دهد که همه چیز انقدر خوب و طبیعی جلو برود. از اختلاف نظرهایی که شنیده می شود در داخل باشگاه وجود دارد تا مصاحبه های بازیکنان سابق که به شدت مخالف حضور یک پرسپولیسی در کادرفنی تیم شان هستند.

علاوه بر رحمان رضایی حتی شنیده می شود که بهزاد غلام‌پور هم به کادرفنی استقلال دوباره اضافه می شود. غلام‌پوری که همین چند روز پیش پرویز برومند دروازه بان سابق استقلال درباره او گفته بود: "زمانی پیراهن استقلال به زمین می‌افتاد خودمان را می‌کشتیم، ولی الان مربی که در پرسپولیس کار کرده، مشتش را به سمت هواداران گره کرده و از باخت استقلال لذت برده، در استقلال مربی می‌شود." این صحبت های برومند باعث شد بار دیگر همه به تب داغ سرخابی ها در فوتبال ایران فکر کنند. غلام‌پور که سابقه بازی و مربیگری در استقلال را دارد، همراه با علی دایی مدتی در پرسپولیس بود و به عنوان مربی دروازه بان ها کار خودش را دنبال می کرد. او که یکی از استقلالی های حاضر در کادرفنی حریف دیرینه بوده دوباره به استقلال برخواهد گشت و همین باعث شده حساسیت ها بیشتر شود.

به رحمان رضایی و بهزاد غلام‌پور باید محمدعلی یحیوی هم اضافه کرد. یحیوی هم یکی از استقلالی هایی بود که در زمان حضور علی دایی در پرسپولیس مشغول به کار شد. با این تفاوت که بعد از جدایی دایی، یحیوی باز هم به عنوان مربی در تیم امید قرمزها مشغول به فعالیت شد. فعالیتی که البته بعد از مصاحبه او در خصوص آرزوی موفقیت برای تیم محبوبش استقلال توسط محمد پنجعلی قطع شد. این شاید اوج درگیری های علنی شده بین مربیانی بود که سابقه بازیگری و یا مربیگری در یکی از تیم های استقلال و پرسپولیس را داشتند و بعد راهی حریف شدند. شاید تنها کسی که در این راه زیاد دچار مشکل نشد احمدرضا عابدزاده بود. عقاب آسیا که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را داشت در زمان حضور زلاتکو کرانچار به عنوان مربی در کادرفنی قرمزها نیز حضور پیدا کرد اما هیچوقت با چنین جبهه منفی از سوی آبی ها روبرو نشد. شاید به خاطر اینکه عابدزاده همیشه حد وسط را نگه داشت و وارد بازی های عجیب و غریب نشد. این وسط خیلی های دیگر مثل مهدی هاشمی نسب، علی انصاریان، فرزاد آشوبی و ... بودند که با رسیدن به رده مربیگری تا به حال در هیچیک از تیم هایی که در آن بازی کردند مربیگری نکردند و به نوعی دوباره وارد چالش های زمان بازیگری نشدند.

257 43

نظر شما