شناسهٔ خبر: 33553223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

قدرت الله ولدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر جهانی انگور ملایر:

جهاد کشاورزی استان پیگیر حل مشکلات صادرکنندگان کشمش ملایر باشد

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر جهانی انگور ملایر از جهاد کشاورزی استان خواست، پیگیر حل مشکلات صادرکنندگان کشمش ملایر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج همدان، قدرت الله ولدی،  معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر جهانی انگور ملایر که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان برگزار شد، گفت:  سامانه نیما و تعهد ارزی یکی از مشکلات صادرکنندگان کشمش ملایر است و چنانچه این مشکل حل نشود، زنجیره تولید و صادرات کشمش به هم می‌خورد و در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

ولدی خواستار پیگیری جذب اعتبار مورد نیاز توسط جهاد کشاورزی به عنوان متولی برگزاری این جشنواره شد و افزود: جهانی شدن انگور زمینه‌های لازم را برای گردشگری و رونق اقتصادی منطقه و استان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خشک کردن و حمل انگور نباید به صورت غیربهداشتی انجام شود، از جهاد کشاورزی استان خواست: نسبت به اختصاص یارانه و تسهیلات خاص برای روند بهداشتی فرآوری انگور پیگیری‌ها و حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

معاون استاندار همدان همچنین سامانه نیما و تعهد ارزی را یکی از مشکلات جدی صادرکنندگان کشمش ملایر عنوان و خاطرنشان کرد: چنانچه این مشکل حل نشود، زنجیره تولید و صادرات کشمش به هم می‌خورد و در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

ولدی از جهاد کشاورزی استان خواست: با توجه به اینکه کشمش حجم بالایی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده و فروش و صادرات به صورت ریالی انجام می‌شود، سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری‌های لازم برای حل مشکل صادرکنندگان کشمش را انجام دهد.

ولدی با بیان اینکه سطح اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در باغ‌های این شهرستان نیز پایین است ادامه داد: پیاده کردن این سیستم در تاکستان‌های ملایر اعتبار ویژه ای می‌خواهد که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان برای ثبت جهانی انگور این شهرستان بیان کرد: به زودی جشنواره ملی شهر جهانی انگور برگزار می‌شود که مکاتبه‌های لازم با استاندار همدان و سازمان جهاد کشاورزی استان برای اختصاص اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره انجام شده است.

وی توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی و کم آب بر را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و اظهار داشت: در سند سه ساله راهبردی توسعه این شهرستان ۱۰۰ هکتار سهمیه احداث گلخانه پیش بینی شده است، در حالی که این میزان سهمیه را می‌توان در یک سال اجرا کرد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: با توجه به اینکه احداث حدود ۵۰ تا ۶۰ هکتار گلخانه در اراضی ملی این شهرستان واقع شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، این مشکل باید هر چه سریع‌تر حل شود.

ولدی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و لوله گذاری ۶۴۰ رشته قنات ملایر و ارائه تسهیلات به دامداری‌های سنتی شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت:  سامانه نیما و تعهد ارزی یکی از مشکلات صادرکنندگان کشمش ملایر است و چنانچه این مشکل حل نشود، زنجیره تولید و صادرات کشمش به هم می‌خورد و در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

نظر شما