شناسهٔ خبر: 33552395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در مناظره با تاج‌زاده؛

زاکانی: دوستان تاج‌زاده در کشور راه را برای آمریکا باز کرده‌اند

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: چرا آقای تاج‌زاده و دوستان وی هر زمان آمریکایی‌ها به مشکل بر می‌خورند در کشور، راه را برای آنها باز می‌کنند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عصر امروز در مناظره سیاسی با مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب که با موضوع «فتنه ۸۸ و فساد اقتصادی» در مجتمع سرچشمه تهران (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی ایران هر روز قوی‌تر و آمریکا به عنوان نماد نظام سلطه ضعیف‌تر شده است؛ ولی آمریکا با همین ناتوانی خود به داخل کشور ما امید دارد.

وی تصریح کرد: این افراد را من مافیای قدرت می دانم؛ کسانی که با اقدامات خود دستاوردهای انقلاب و امام (ره) را به باد خواهند داد. به اعتقاد من آقای تاج‌زاده نمایندگی این جریان را برعهده دارد.

نقش بی نظیر تاج زاده در فتنه ۷۸ و ۸۸

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در مناظره‌های قبلی گفتم که سال ۷۸ ظلم آشکاری بود که بر نظام رفت و آن هم به دلیل پوشش و پنهان کردن قتل‌های زنجیره‌ای بود، خاطرنشان کرد: سال ۸۸ هم یک پروسه حداقل ۱۰ ساله داشت که نقش آقای تاج‌زاده در هر دو اتفاق ۷۸ و ۸۸ نقش بی نظیری است.

زاکانی ادامه داد: زیاده خواهی و قدرت پرستی این عده در سال‌های ذکر شده لطماتی را به کشور وارد آورد و همه امید آمریکا بر این بود که این دو فتنه بتواند ریشه انقلاب را بزند. متعاقب این دو اتفاق آسیب‌های جدی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی پدیدار شد.

وی بیان کرد: چرا آقای تاج‌زاده و دوستان وی هر زمان آمریکایی‌ها به مشکل بر می‌خورند در کشور، راه را برای آنها باز می‌کنند؟ امروز بیشترین دوستان آقای تاج‌زاده در آمریکا و غرب هستند و علیه ایران فعالیت می‌کنند.

نماینده سابق مجلس گفت: در پایان جنگ اقدامات آقای تاج‌زاده و دوستان وی منتج به این شد که امام (ره) جام زهر را بنوشند. پس از این دوره از جنگ سخت به جنگ نرم رفتند. باورها، اعتقادات و تکیه‌ای که مردم بر رهبری داشتند را هدف خود قرار دادند.

زاکانی با بیان اینکه الگوی غلط اقتصادی دولت آقای هاشمی نتیجه اش مسیر اشتباهی بود که طی شد، اظهار داشت: پس از آن آمریکا به عراق حمله کرد و اگر هوشیاری رهبری نبود، ایران وارد جنگی ناخواسته می‌شد.

تلاش روحانی، هاشمی و مهاجرانی برای تغییر قانون اساسی

وی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی، روحانی، مهاجرانی و دیگرانی که دوستان آقای تاج‌زاده هستند تلاش کردند قانون اساسی را تغییر دهند که البته رهبری در مقابل آن ایستادگی کردند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات آنها در نیمه دوم دهه هفتاد، جنگ روانی تمام عیار در رسانه‌ها بود که اتفاق افتاد، همه آنها از جریانی که آقای تاج‌زاده و دوستان او هستند ارتزاق می‌کردند.

زاکانی با طرح این سوال «چرا امروز مردم دچار مشکل هستند؟»، اظهار داشت: چون فسادهای اقتصادی این آقایان را طی سال‌های مختلف داشتیم. جریانی در کشور ۴۰ سال است که در مسیر کشور و انقلاب اختلال ایجاد می‌کند و همیشه هم مدعی است و آقای تاج‌زاده هم یکی از نفرات کلیدی آن جریان است.

وی یادآور شد: فسادهای گسترده اقتصادی دولت اصلاحات را معاون اول آن دولت، آقای عارف و دوستان آقای تاج‌زاده به مسیر دیگری بردند و اذهان را منحرف کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: دوستان آقای تاج‌زاده در مجلس ششم هم اقدامات دیگری داشتند از جمله تحصن صورت گرفته در آن دوره از مجلس.

زاکانی با بیان اینکه دوستان آقای تاج‌زاده پس از آن درخواست تحریم ملت ایران را از غربی‌ها و آمریکا داشتند و خانم کلینتون هم این موضوع را تأیید کرد، افزود: سفیر آ مریکا در بحرین رسماً اعتراف کرد که به این جریان پول می‌دهند.

وی تاکید کرد: پس از آن جنگ‌های نیابتی آغاز شد و باید این آقایان پاسخگو باشند که خیانت‌های مختلفی که داشتند را چگونه و چرا انجام دادند و اینکه چرا با آنکه در درون کشتی انقلاب نشسته‌اند در پی سوراخ کردن آن بوده و هستند!

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه این جریان به جای آنکه به فکر حل مشکلات و معیشت مردم باشند به فکر اقدامات شخصی و گروهی خود هستند، اظهار داشت: کسانی که پول‌های بادآورده و یک شبه به دست آورده‌اند مورد حمایت جریان دوستان آقای تاج‌زاده هستند.

زاکانی تصریح کرد: از آقایان جهانگیری، آخوندی، زنگنه و امثال این افراد می‌توان به عنوان دوستان آقای تاج‌زاده یاد کرد یعنی کسانی که در کابینه موسوی حضور داشتند و امروز در کابینه آقای روحانی هستند و جالب است که اکثر این کابینه به غیر از مسئول دستگاه امنیتی، افرادی امنیتی هستند.

به گزارش مهر، مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب در مناظره با زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، گفت: از زاکانی خواهش می‌کنم در مورد انتخابات آزاد هم مناظره‌ای داشته باشیم.

وی با طرح این پرسش خطاب به زاکانی، افزود: در ۱۸ تیر همه به اتفاق گفتند نیروی انتظامی اشتباه کرد از این رو آیا آقای زاکانی قبول دارد؟ سوال دوم این است که می‌خواهم بدانم آقای زاکانی نیروهای لباس شخصی که دانشجویان را از بالای ساختمان پرتاب کردند را قبول دارد یا خیر؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: آقای ناظری در کتابشان می‌گویند که بنا به دستور وارد دانشگاه شدم. دستور به نیروی انتظامی تنها توسط رهبری، وزیر کشور و فرمانده نیرو صادر می‌شود. چه کسی دستور داده است؟

از تیم مذاکره‌کننده قطعنامه ۵۹۸ انتقاد نکردیم چون نگاه ملی داریم

تاج زاده می‌گوید: الان هم اگر پرونده باز نمی‌شود تنها به این دلیل است که ۱۰ سال بعد بتوانند همین جنایت را تکرار کنند. سوال دیگر ما این است که چه کسی بالای قبر سعید امامی نوشته شهید، چرا پرونده شریف واقفی، باز نشده است؟ بگذریم که عامل جنایت تیم فلاحیان در وزارت اطلاعات بودند.

وی تاکید کرد: در مورد جنگ نیز سوال من این است که قطعنامه ۵۹۸ به نفع بود یا به ضرر؟، حال اینکه به سود بود یا ضرر بعدها معلوم می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در آن زمان خدمت بزرگی شد، کما اینکه مسئول تیم مذاکره ولایتی بود که از تیم ما نبود ولی چون ملی فکر می‌کنیم، انتقاد نکردیم.

پرسش‌های «تاج زاده» از «زاکانی»

تاج زاده با بیان اینکه امروز می‌خواهم چند سند بخوانم که همه از جناح اصولگرایی است، گفت: چرا وقتی ما از سردار مشوق به دلیل کودتا در انتخابات شکایت کردیم، قوه قضائیه رسیدگی نکرد؟ چرا کمیته حقیقت یاب تشکیل نمی‌شود تا موضوع روشن شود که چه کسی مقصر بوده است؟ چرا جعبه سیاه انتخابات را باز نمی‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: اولین سندی که می‌خواهم بخوانم نامه سردار مشوق است. او اعلام می‌کند که از قبل در ثارالله سپاه جایی ایجاد شده است که وظیفه آن پیروز سازی احمدی نژاد به هر قیمتی است. آنها تیم رقیب را دشمن می‌نامدیند. این سند در چند نسخه منتشر شد و برخی افراد سیاسی از آن شکایت کردند ولی قوه قضائیه توجهی نکرد.

این فعال اصلاح طلب گفت: من از آقای زاکانی سوال دارم که بگویند به چه دلیل چنین برنامه ریزی برای پیروزی آقای احمدی نژاد به هر قیمتی انجام شده است؟

علیرضا زاکانی در ادامه، گفت: آقای تاج‌زاده خجالت بکشید که حرف‌های تکراری را مجدد امروز مطرح می‌کنید. گزارشی که شما می‌گوئید از داستان سال ۷۸ صحت ندارد. کل آن ساختمان ۳ طبقه بود. چرا اصرار دارید دروغ بگویید به مردم؟

وی افزود: بخشی از لباس شخصی‌ها در آن حادثه مردم بودند و برخی نیز عناصر اطلاعاتی بودند. فرمانده ای که تخلف کرد دو سال زندان کشید چرا اینها را نمی‌گویید. شما وزارت کشور بودید و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی زیر دست شما بوده‌اند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: در خصوص قتل‌های زنجیره‌ای مطالبی که گفتید، خیلی عجیب است. آقای موسوی که مسبب اصلی ماجرا است از دوستان نزدیک شما است. من آقای سعید امامی را محکوم می‌کنم.

زاکانی بیان کرد: شما می‌گوئید چرا این موضوع را باز نکردید، از آقایان یونسی و ربیعی بپرسید؟ اینها که از دوستان شما هستند. کل سیستم در دست شماها بود و الان بعد از بیست سال همچنان مدعی هستید؟

*با سند و مدرک صحبت کنید، داستان تعریف نکنید!

وی خاطرنشان کرد: در خصوص قطعنامه‌های ۵۹۸ اینکه خوب هست یا نه؟ چه ارتباطی دارد؟ شورای امنیت آن را صادر کرده است. شما با ذهن آشفته، ملغمه ای را از داستان‌های مختلف با تاریخ‌های اشتباه به مردم می‌گوئید.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شما مدعی هستید که در حال شفاف سازی هستید، اظهار داشت: دیدار رهبری با آقای احمدی نژاد چه تاریخی بوده؟ ماجراهایی که می‌گوئید با سند و مدرک بگویید داستان برای ما تعریف نکنید.

زاکانی افزود: شما باید بگویید چگونه تقلب شد؟ چرا شما از قانون تمکین نکردید؟ چرا فسادهای مخالف داشتید؟ چرا درخواست تحریم مردم را داشتید؟ چرا اموال مردم را غارت کردید؟

وی با بیان اینکه من نیروی انتظامی را هم در سال ۷۸ و ۸۸ محکوم می‌کنم، گفت: من از حق دانشجوها حمایت می‌کنم ولی شما از منافع باند و جریان خود دفاع می‌کنید. بنابراین، خواهش می‌کنم آقای تاج‌زاده شفاف صحبت کند، کلی گویی نکند.

به گزارش مهر، تاج‌زاده در ادامه این مناظره، گفت: زاکانی می‌گوید من مدافع دانشجو هستم. شما یک سند نشان دهید که دانشجویان تخلف کردند. دانشجو هزار تاوان پس داده، حالا که من می‌گویم به آنها ظلم شده، جناحی می‌شوم. اگر نمی‌توانید ثابت کنید، از دانشجویان عذرخواهی کنید.

وی تاکید کرد: سردار نظری دو اعتراف کرده است. نخست می‌گوید که با دستور رفتم، اگر راست می‌گوید بگوید چه کسی گفته است؟. اگر دروغگو است باز بگویید. نظری ۱۵ سال بعد گفته کسی در بیسیم گفته است که به دانشجویان شلیک کنید؛ چه کسی خواسته کشور را به آشوب بکشد.

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: می‌گوئید سوال‌ها را از خود سردار مشفق بپرسیم. او شخص عادی نبوده، روزی در این کشور پیامک قطع می‌کرده است. سه روز پیش از انتخابات فعالان سیاسی را دستگیر می‌کند. این فرد عادی نیست.

تاج زاده گفت: وقتی می‌گوئید شخصی هشت سال پیش، فتنه سبز را کلید زده ولی مشفق که می‌گوید می‌شود فرد عادی!

وی اظهار داشت: با همین استدلال چطور می‌دانید که الان ستاد انتخابات ریاست جمهوری را تشکیل ندادند؟ چطور مطمئن هستیند الان کاری نکرده‌اند. مگر امام (ره) نگفت به سپاه ربطی ندارد که انتخابات چه می‌شود!؟ همین الان وقتی آقای جنتی می‌گوید تقلب شده است ایراد ندارد ولی خاتمی را دادگاهی می‌کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: من از آقای زاکانی درخواست می‌کنم کمیته حقیقت یاب ملی تشکیل دهیم.

تاج‌زاده گفت: ما که مناظره فردی نداریم، مناظره نمایندگان دو جریان هستیم. من هر کس را میگویم شما می‌گوئید به من چه ارتباطی دارد.

وی افزود: اگر فساد هست برای همه است چرا برای دوستان خودتان که می‌شود می‌گوئید بروید از خودش بپرسید؟ معیارهای دوگانه را حذف کنید.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ته ذهن دوستان زاکانی این است که پذیرش قطعنامه غلط بود و باید جنگ ادامه می‌یافت، اظهار داشت: الان سی سال گذشته چرا این موضوع را ثابت نمی‌کنید. این قطعنامه توسط دو رهبر کشور تأیید شده است.

تاج زاده افزود: بسیاری از دلواپسان که با برجام مخالف بودند وقتی تنهایی صحبت می‌کردیم، می‌گفتند قطعنامه را نیز پذیرفتیم.

وی گفت: در مورد انتخاب هم باید گفت که طبق صحبت آقای جعفری مقبولیت احمدی نژاد ۶۰ درصد بود ولی پس از مناظره به کمتر از ۵۰ درصد رسید. سردار جعفری می‌گوید ما ترسیدیم که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود و در این صورت هم رئیس جمهور مستقر مقلوب می‌شد.

زاکانی: شماها انقلابی پشیمان هستید

زاکانی در ادامه این نشست گفت: در جنگ صفین امام علی (ع) تصمیمی گرفت و عمل کرد، اما خوارج در آن زمان مقصر بودند یا خیر؟ من به تصمیم امام راحل کاری ندارم اما مقصران جام زهر چه کسانی هستند؟

وی ادامه داد: شما بگویید آقای حسن خمینی با آقای مشایی چه سر و سری دارد و اینکه ساختمان جنت آباد را چه کسی به آقای مشایی و احمدی نژاد داده است؟

این کارشناس سیاسی اصول گرا افزود: لطفاً مسائل فساد اقتصادی را هم باز کنید. شما نمی‌توانید فرار کنید و بگویید که این دولت پیر که اکثراً اصلاح طلب هستند از جریان شما نیستند. حرف سیاسی مشکل مردم را حل نمی‌کند. باید گریه کرد به حال وضعیت مردم. کمی هم به فکر حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باشید. نمی‌شود که همیشه فکر دوستان و جریان خودتان باشید.

زاکانی افزود: شما کمی از قراردادهای کثیف نفتی بگویید. بر اساس تفکر آقای روحانی که گفت با تصمیم‌های آقای احمدی نژاد ما به دوران قبل بازگشتیم، پس احتمالاً با این شرایط خاصی که در آن قرار داریم با تصمیمات دولت اقای روحانی، ما به عصر پارینه سنگی برگشتیم.

وی گفت: شما که ادعا می‌کنید باید همه چیز را داد و رفت کنار چرا که زور آنها زور است. پس دیگر چرا انقلاب کردید؟ البته آقای نبوی گفت که از انقلاب پشیمان است. یعنی شماها انقلابی پشیمان هستید.

تاجزاده: در کشور ما سه مدل نظارت استصوابی داریم

تاجزاده ادامه داد: به اقتصاد بر می‌گردم. سخنان اخیر آقای علم الهدی تکلیف را روشن کرد. ایشان گفتند که مال خوری ایراد ندارد ولی بدحجابی مشکل است. با فردی سخن می‌گفتم، او می‌گفت شخصی در فرهنگسرا رقصید ساعت ۱۰ شب مدیر را خواستند ولی ۱۰ پرونده تکمیل به قوه قضاییه ارائه کردیم ولی عمل نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: اعلام می‌کنند هر کس فساد کرد اطلاع دهید، می‌خواهند مردم را به جان هم بیاندازند. یک دهم این پتانیسل را که در این گونه موضوعات گذاشتند اگر در فساد اقتصادی گذاشته بودند تمام مشکلات حل می‌شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در مورد آقای نجفی بگوییم که در کشور ما سه مدل نظارت استصوابی داریم. یکی از آنها شورای نگهبان بود، دیگری سپاه است و آن دیگری خود ما هستیم که به دوستان گفتیم کسانی که زندان بودند کاندید نشوند تا نظارت‌ها اتفاق نیفتد تا بتوانیم کار کشور را پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: بی تقوایی تا چه حد. آقای نجفی را چند بار برای نفی انتخابات آزاد مثال زدید. آقای فارسی قاتل بود و گزینه شما برای انتخاب ریاست جمهوری شد. فرزند آقای فلاحیان قاتل بود، مگر ما گفتیم. تلویزیون دست شماست، نماز جمعه دست شماست پس چرا باز مردم فریب می‌خورند؟ مردم شاه را کنار زدند و روحانیت را روی کار آوردند ولی باز فریب می‌خورند و حال به نزدیکانشان رای نداده‌اند و باید ببینید چه شده است.

زاکانی: پیشنهادهای شما دقیقاً پیشنهاداتی است که بن سلمان در عربستان می‌دهد

زاکانی در ادامه افزود: تا صدا و سیما بخواهد حرفی بزند شما بودجه آن را محدود می‌کنید. شما می‌گویید دولت پنهان! چه دولت پنهانی است که هر چه می‌گوید شما کار خودتان را می‌کنید.

وی گفت: مدام گفته شد آقای نجفی را نگذارید پُست و منصبی داشته باشد شما گذاشتید نهایت هم زد خانمش را کشت. راجع به قوه قضائیه من هم اعتراض دارم و باید به مفاسد جدی برخورد گند که اگر اینطور عمل می‌کرد قطعاً هیچکدام از شما و دوستان شما الان اینجا نبودید.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: جریان انقلابی اگر فساد کند باید دو برابر پول بخورد. من چند روز پیش به ایران مال اعتراض کردم و دنبال هم می‌کنم این موضوع را اما کدامیک از دوستان شما به این موارد اعتراض کرده است.

زاکانی بیان کرد: شما در مقابل ۱۳ میلیون رای مردم تمکین نکردید آن وقت شما باید مدعی باشید و ما پاسخ گو هستیم. شما وقتی قدرت دارید علیه اسلامیت و وقتی از قدرت دور هستید علیه جمهوریت اقدام می‌کنید.

وی گفت: شورای نگهبان من را رد کرد. من میگویم شورای نگهبان اشتباه می‌کند، باید نظارت کند و باید با فساد و مفسدین برخورد کند. برخی حقوقدان‌ها در تهران لابی می‌کنند و کسانی که در شهرستان‌ها رد می‌شوند اینجا تایید می‌شوند و این ایراد به شورای نگهبان است.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: یک بار تعریف کنید انتخابات آزاد یعنی چی؟ در فرانسه ۱۵ نفر باید تایید کنند تا فرد بتواند در انتخابات شرکت کند. من میگویم انتخابات ایران آزادترین انتخابات در ایران است.

زاکانی بیان کرد: در خصوص رهبری هم باید بگویم. تمام سران عالم جلوی رهبری ما زانو می‌زنند که اگر ایشان نبود لباس از تن من و شما می‌کندند. سیاسی کاری خیلی زشت است. ما در مجلس هفتم از قوه قضاییه تحقیق تفحص کردیم. پیشنهادهای شما دقیقاً پیشنهاداتی است که بن سلمان در عربستان می‌دهد اگر شما می‌خواهید و علاقه دارید که ما گاو شیرده باشیم باید بگویم ما اینهمه شهید ندادیم که بخواهیم مثل آنها گاو شیرده باشیم در برابر آمریکا.

تاجزاده: از ملت ایران برای انتصاب افراد ناشایست در قوه قضاییه و صدا و سیما عذرخواهم

تاجزاده ادامه داد: یک نمونه از مصادیق انتصاب‌ها همین صداسیمای بی‌کفایت است که از یک شبکه ۷۰ نفری آنور آبی شکسته خورده. صداسیما که در اختیار دوستان شما بوده است آنوقت شما نمی‌گویید از عملکرد آن راضی نیستید. بیایید این موضوع را قبول کنید.

وی افزود: قوه قضاییه سه دهه است که در اختیار شما است بعد شما می‌گویید که ما به عملکرد قوه قضاییه انتقاد داریم. جالب است!

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: ما بحث اصلی را باید به سمت حق انتخابات آزاد ببریم که اگر محقق شود دیگر با مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مواجه نخواهیم بود.

تاجزاده گفت: از ملت ایران برای انتصاب افراد ناشایست در قوه قضاییه و صدا و سیما عذرخواهم. برخی مسائل معنی خود را از دست داده است. وقتی تعریف انتخابات آزاد است، دیگر به آقای زاکانی چه بگویم. همین افغانستان و عراق مگر هر شخصی کاندید نمی‌شود؟ هیچکس هم نمی‌گوید چرا این افراد آمدند.

وی تاکید کرد: چه کسی وقتی در انتخابات می‌بازد، می‌گوید مردم تهران کوفی هستند. هر بار می‌بازند چیزی بار مردم می‌کنند. ایا این ملت بعد از ۴۰ سال، شایستگی این را دارد که نماینده خود را انتخاب کنند یا خیر. اگر مردم منحرف شدند پس این شعارها چیست؟

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: امروز من که از نظر شما دیکتاتورم خواستار انتخابات آزادم ولی شما که دموکراتید مخالفید. الان کسی خواسته مناظره را برگزار کند جز سوالات آورده که دولت روحانی بدتر است یا جنگ!؟ در این کشور ما یک سری کاسب جنگ داریم.

وی ادامه داد: اکثر فسادها هم در کشور از زمانی آغاز شد که تحریم به نفت و… رسید. این اتفاقات از زمان احمدی نژاد آغاز شد. همین صدایی که در خارج از کشور می‌گوید خدا نکند نخست وزیر ژاپن موفق شود و نشست موفق شود. همین صدا را در کیهان و جوان می‌شنوید.

تاجزاده افزود: دولت خاتمی تنها دولتی بود که در دوره‌اش قیمت دلار بیش از ۲ برابر نشد. وضعیت مطبوعات هم خودتان می‌دانید، بهار مطبوعات را داشتیم. بیشترین اجماع در مقابله با هولوکاست در زمان خاتمی انفاق افتاد. امروز مردم از ما سوال دارند که امروز ما کجا هستیم و رقبایمان کجاست.

زاکانی: شما از سودهای خودتان بگذرید اصلاً کشور نیازی به پول نفت ندارد

زاکانی گفت: ما به عنوان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به آقای خاتمی بعد از انتخاب شدنش در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتیم. آقای تاجزاده با آوردن اسم رهبری در صحبت‌هایتان نمی‌توانید آبرویی برای جریان خود بخرید. توتال و دیگر قراردادهای کثیف نفتی در زمان شما و دوستانتان بوده است. شماها ۳۰ سال مملکت در اختیارتان بوده است.

وی تصریح کرد: شماها نمی‌خواهید مملکت پیشرفت کند چرا که سودتان در این است. میلیاردها دلار را در کشور به باد دادید. چرا شعار می‌دهید؟

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: میگویید در زمان آقای خاتمی در بهترین وضعیت کشور بودیم؟ در آن دوران که این همه وادادگی داشتیم شدیم محور شرارت از سمت آمریکا. شفاف باشید، بگوئید این صرافی‌ها، آقای فریدون و دیگر مفسدین اقتصادی چطور با شماها ارتباط دارند.

وی بیان کرد: مردم بدانید مشکل کشور این هست که این افراد نمی‌گذارند قانون اساسی اجرا شود. امثال جهانگیری، آخوندی، فریدون، بانک‌ها و پتروشیمی‌ها نمی‌گذارند.

زاکانی ادامه داد: شما یاد گرفتید شعار سیاسی بدهید، بجای این کارها به درد مردم برسید. شما از سودهای خودتان بگذرید اصلاً کشور نیازی به پول نفت ندارد.

نماینده سابق مجلس گفت: شما می‌گویید یک عده اینجا خواستند که سفر نخست وزیر ژاپن موفق نباشد؛ اینطور نیست. ما نوکر مردم هستیم، اما شما چی؟ در خصوص این موارد صحبت کنید.

تاجزاده: هم قطعنامه موفق بوده و هم برجام

تاجزاده خاطرنشان کرد: در مورد حسن خمینی باید بگویم که کل مملکت را به خاطر احمدی نژاد به آتش کشیدند و حالا جرم حسن خمینی رفاقت با اوست. در مورد مذاکره با آمریکا باید بگوییم که ما چهار بار با آمریکا مذاکره کردیم. رهبری گفتند که اوباما نامه داد و خواستیم ادامه دهیم که ماجرا ۸۸ پیش آمد.

وی افزود: ظاهراً در این‌مورد ما با آمریکا مقابله کردیم. حال این ۴ بار خارج از مذاکرات غیر رسمی است. ما نمی‌توانیم با آمریکا مذاکره نکنیم. ما با آنها منافع و تضادهای مشترکی داریم.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز متاسفانه ایران خارج از مرزهایش است و تمام تقابل‌ها به همین دلیل است. ما دیر یا زود باید مذاکره کنیم. در همه زمان‌ها هنر ما این بوده است که در مجموع موفق عمل کرده‌ایم که از هر دو جناح هم بوده‌اند.

وی ادامه داد: برای مردم لولو نسازیم. هم قطعنامه موفق بوده و هم برجام. باید کمترین هزینه را در برابر تامین بیشترین منافع بدست آوریم.

تاجزاده در ادامه تاکید کرد: امروز ما نباید اینکه سایه جنگ را دور کردیم احساس موفقیت کنیم؟ امروز مردم زیر خط فقر هستند. باید تحریم‌ها را دور کنیم و همیشه باید راه را باز کنیم تا راهی برای گشایش اقتصادی در کشور ایجاد کنیم.

زاکانی: مردم را به بیراهه نبرید

زاکانی در ادامه نشست افزود: ما ۲ مذاکره دیگر هم داشتیم با آمریکا که دوستان شما کاری کردند که هنوز که هنوزه کلاه گشادی که سرمان رفته احساس می‌شود. کی توانستید مذاکره درستی داشته باشید. نتیجه مذاکراتان را بگوئید.

وی گفت: آقای تاجزاده مذاکره با اقتدار است نه با ذلت و خواری. مشکل این است که اقتدار را یک عده در کشور خریدند و شماها جاده صاف کن ذلت هستید.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: با این دولت پیر و خسته که حال کار کردن ندارد نشان دهنده ضعف دولت است. ایران تحریم پذیر نیست. به نظر من شماها کاسبان تحریم هستید.

زاکانی بیان کرد: کشور در وضعیت مناسبی نیست ولی فرصت‌های طلایی دارد. ۱۶ هزار میلیارد تومان دارایی‌های دولت است. ولی اگر حال کار کردن ندارید چرا وقت ملت را می‌گیرید؟

وی گفت: کارشناسان می‌گفتند که مذاکرات برجام وادادگی است. تنها مذاکره‌ای است که صورت جلسه‌ای ندارد. این چه مذاکره‌ای بود؟ شما از انتخابات آزاد در کشور سخن می‌گویید و انتقاد دارید بدانید که در انتخابات عراق و افغانستان که کنار دست ما هستند، هر کدام حدوداً ۲۰۰ نفر را رد کرده اند. بنابراین هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: کشور ما محدودیت ندارد. شماها برای کشور مشکل ایحاد کردید، لطفاً پایتان را از گلوی مردم بردارید، بگذارید مردم نفس بکشند، مردم را به بیراهه نبرید.

تاجزاده: اگر برجام بد و خیانت بود چرا در زمان شما که در مجلس تصویب شد، استعفا ندادید؟

تاجزاده در ادامه مناظره گفت: آقای زاکانی الان اعلام کردند که مذاکره خوب است ولی تیم توان ندارد و من هم قبول دارم. ایشان در بخش دیگری در مورد دولت می‌گوید که آنها خسته‌اند، آقای نبویان می‌گفتند که برخی وزرای احمدی‌نژاد در مجلس گریه می‌کردند.

وی افزود: اگر برجام بد و خیانت بود چرا در زمان شما که در مجلس تصویب شد، استعفا ندادید؟ چرا شورای نگهبان ۲۴ ساعته آن را تصویب کرد؟ نماینده آمریکایی چند روز پیش گفت که دلیل اینکه انرژی هسته‌ای ایران به حالت قبل به این سرعت برگشت، این است که برجام راه را برای آنها باز گذاشته است.

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اقای زاکانی در مورد چین سخن می‌گوید. سفیر چین در مورد علت‌های پیروزی خود در جهان از لحاظ اقتصادی را همین تعامل با جهان و همفکری همگانی می‌داند. پس می‌توان با گرفتن روال چین هم موفق شد.

زاکانی: اگر کشور از دست شماها بیرون آید قطعاً با فرصت‌هایی که دارد پیشرفت خواهد کرد

زاکانی گفت: ما موافق روابط بین الملل خوب با همه جهان هستیم به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا تا زمانی که آدم نشده است.

وی افزود: دولت اول و دوم احمدی نژاد متفاوت بود، بخش‌هایی از دولت اولش انقلابی بود ولی آن ویژگی را رها کرد. ما کی گفتیم برجام خیانت است؟ مجلس برجام را تصویب نکرد، در این خصوص اطلاعات شما غلط است.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: شما چرا اینقدر کم اطلاع هستید. کاربرد تاسیسات فردو را تغییر دادند، سیمان در قلب راکتور اراک ریختند. مگر نگفتند که برجام تحریم‌ها را از ما بر می‌دارد چرا اینطور نشد؟ اینها را باید از آقای روحانی بپرسید.

زاکانی بیان کرد: برای شماها که مهم نیست کشور تحریم باشد یا نه، شماها کاسبان تحریم هستید. در جلسه امروز آقای تاجزاده از موضوع فساد فرار کرد. به زودی انشالله مستندی را در خصوص کرسنت بیرون خواهم داد. اگر کشور از دست شماها بیرون آید قطعاً با فرصت‌هایی که دارد پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: روند به سمتی است که شماها در حال ضعف هستید و مردم به ماهیت واقعی شما آگاه شده اند. مذاکره برجام را بد انجام دادند و نتوانستند موفق شوند. اما امروز مذاکره سم است. ما در موضع قدرت هستیم اما مذاکره با آمریکا را نمی‌پذیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: پس از سه سال آقای رئیس جمهور به عراق رفت و قبل تر از آن به سوریه چرا زودتر نرفت؟ اینها ظرفیت‌های منطقه‌ای ما است که باید از اینها زودتر استفاده می‌کردیم. کاسبان ارعاب و ترس جنگ و کاسبان تحریم مردم را بیخود می‌ترسانند.

تاجزاده: با هر کسی در آمریکا که به برجام اعتقاد دارد باید مذاکره کنیم

تاجزاده در تایم جمع بندی گفت: من معتقد به مذاکره مشروط با آمریکا هستم. ما با هر کسی در آمریکا که به برجام اعتقاد دارد باید مذاکره کنیم. ما نمی‌توانیم بگوییم مذاکره نمی‌کنیم. اگر مذاکره نکنیم منطقه به سمت جنگ نفت‌کش‌ها می‌رود.

وی افزود: نباید کاری کنیم که اجماع جهانی علیه ما شکل بگیرد. امروز همه جهان همراه ما هستند ولی اگر اجماع شکل بگیرد، ما جای آمریکا خواهیم رفت.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: حال که مردم دارند کم کم آگاه می‌شوند. بگذاریم انتخابات آزاد شود و اگر هم ما رای نداریم بگذارید مردم ما را کنار بزنند.

وی یادآور شد: روزی احمدی‌نژاد به مردم در مناظره گفت که من تنها هستم در صورتی که همه نهادهای زیرمجموعه رهبری با او بودند. در برهه‌ای گفت که من منتقد هاشمی هستم در صورتی که خودش استاندار هاشمی بود و خودش هم موسوی را به اردبیل دعوت کرد.

تاجزاده در پاسخ به این سوال که ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی را که عامل فساد بزرگی شده را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: تازمانی که شاخص‌ها در کشور همچون آزادی رسانه محقق نشود با برخوردهای پلیسی و نمایشی فساد قابل حل نیست؛ دومین مساله اینکه قوه قضاییه باید مستقل باشد؛ سوم اینکه باید نماینده آزاد باشد و وامدار تایید صلاحیت شورای نگهبان نباشد. عامل بعدی این است که وقتی تحریم بر کشور تحمیل می‌شود شرایطی را مهیا می‌کند که بستر برای بروز فساد اقتصادی فراهم می‌شود.

وی افزود: نمونه این مسئله پرونده بابک زنجانی است که به واقع قوه قضاییه برای گشایش در آن دچار مشکل جدی شده است. بنابراین اگر ما مجلس مقتدر داشتیم تا توان مبارزه با فساد اقتصادی را داشته باشد دیگر انقدر کشور درگیر فساد نمی‌شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم در مقابل ترامپ چه دیدی داشته باشیم. یکی این است که ما او را داخل آدم نمی‌دانیم که من این مدل را قبول ندارم.

وی تاکید کرد: الان ما با دولت‌ها برخورد داریم و باید به ترامپ بگوییم که به برجام بازگردد. در این مورد برخلاف تمام انتقاداتمان ایران در موضوع برجام بسیار خوب عمل کرد در مورد تعهدات. یا اگر نمی‌خواهیم آن طور کنیم باید شرط بگذاریم. ما اگر منافعمان باشد، مذاکره می‌کنیم.

تاجزاده خاطرنشان کرد: در مورد ادامه کار ترامپ ما امیدواریم که رای نیاورد ولی هیچ چیز معلوم نیست. حال او فکر می‌کند که می‌تواند ایران را مثل ونزوئلا کند. مردم با هوشمندی به خیابان نیامدند. احتمالاً در اخر به این نتیجه می‌رسند که طرحشان شکست خورده است.

وی یاد آور شد: مذاکره کنندگان ما در برجام همانند سفارت آمریکا و قطعنامه خود عمل کردند ولی آنچیزی که می‌تواند مارا به توافق برساند، موضوع هسته‌ای است. رهبری هم فتوایشان صریح و دقیق است.

نظر شما