شناسهٔ خبر: 33550814 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چرا ارز دیجیتال فیس بوک یک برنامه جاه طلبانه و مهم است؟ / «لیبرا» رسما معرفی شد / دور اندیشی زیرکانه مارک زاکربرگ برای تضمین کسب سود مالی

مدتی است که ماجرای ارز دیجیتال فیس بوک که با نام "لیبرا" شناخته می شود بسیار داغ شده و امروز نیز این شبکه اجتماعی به شکل رسمی ورود سکه دیجیتال لیبرا به برنامه های مهم سال 2020 این شرکت را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مدتی است که ماجرای ارز دیجیتال فیس بوک که با نام "لیبرا" شناخته می شود بسیار داغ شده و امروز نیز این شبکه اجتماعی به شکل رسمی ورود سکه دیجیتال لیبرا به برنامه های مهم سال 2020 این شرکت را اعلام کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در تلاش است راه ارتباطی خود و مخاطبان را تغییر دهد. در حال حاضر این غول شبکه های اجتماعی 2.38 میلیارد کاربر بالقوه در سرویس های مختلف خود دارد که با استفاده از ارز دیجیتال می توانند سودی بی نظیر را نصیب زاکربرگ کنند.

. انتظار می رود که در نیمه اول سال 2020، لیبرا به شکلی پایدار وارد زنجیره تامین مالی فیس بوکی ها شود. بر این اساس،بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان، کاربران را قادر به ارسال پول، خرید محصولات از خرده فروشان و فروش محصولات مختلف با استفاده از ارز دیجیتال می کند.  

لیزا الیس، تحلیلگر موسسه MoffettNathanson Research، نسبت به آینده لیبرا بسیار خوشبین است و می گوید لیبرا توانایی رشدی «بسیار» موفقیت آمیز دارد. او در این خصوص می گوید: "پرداخت ها  پایه و اساس انجام تجارت محسوب می شوند و این می تواند قدم مهمی در این خصوص باشد."

اگر فیس بوک و شرکای آن بتوانند مردم را به استفاده از لیبرا متقاعد کنند، این شبکه اجتماعی می تواند کاربرانی جدید را جذب کند، آنها را آنلاین تر کند و درآمد بیشتری را خارج از تبلیغات تولید کند. به یاد داشته باشید که در سه ماهه نخست سال مالی 2019، فیس بوک 15 میلیارد دلار سود فروش داشته است.

چرا ارز دیجیتال فیس بوک یک برنامه جاه طلبانه و مهم است؟ / دور اندیشی زیرکانه مارک زاکربرگ برای تضمین کسب سود مالی

با رشد این حرکت فیس بوک نفو خود را در فضاهای خصوصی کاربران دو برابر می کند. این شرکت قصد دارد تا کاربران را قادر به ارسال پیام بدون تغییر بین شرکت های زیر مجموعه خود مثل مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام کند. افزون بر این ها کالیبرا؛ کیف پول دیجیتال فیس بوک برای ذخیره لیبرا در مسنجر و واتس اپ طراحی شده، گرچه هنوز برای اینستاگرام آماده نشده است.

با این حال، فیس بوک ابتدا باید بر مشکلات خود در حوزه رسوایی های حفظ حریم خصوصی غلبه کند. طی سال گذشته میلادی مشخص شد که فیس بوک داده های کاربران را با برخی شرکت های تبلیغاتی به اشتراک گذاشته است. بر این اساس یک سوال مهم که این روزها به دفعات مطرح می شود این است که اکنون چه تضمینی وجود دارد که  فیس بوک می تواند امنیت ارزهای دیجیتال را تامین کند.

فیس بوک و شرکای این شرکت که در حوزه لیبرا کار می کنند، می گویند که در حال کار  روی این نگرانی ها هستند. لیبرا توسط ذخایر دارایی متشکل از "سپرده های بانکی و اوراق بهادار دولتی در ارزهای بانکی مرکزی پایدار و معتبر" حمایت می شود. افزون بر این انجمن لیبرا با تنظیم کنندگان ارز در سراسر جهان همکاری می کند تا اطمینان حاصل شود که مطابق با قوانین ضد پولشویی فعال خواهند بود..

به گفته تحلیلگران،وسعت فعالیت فیس بوک و میزان دسترسی بین المللی به آن یک مزیت است. تقریبا 2.7 میلیارد نفر از فیس بوک یا شرکت های زیرمجموعه آن شامل اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر استفاده می کنند. فیس بوک در تلاش است تا  راه کاربران را برای ایجاد سکه های دیجیتال جدید  و دریافت کیف پولی به نام کالیبرا هموار کند. کاربران  می توانند این برنامه را روی دستگاه های IOS یا اندروید خود دانلود کنند یا با کلیک روی آرم Calibra، کیف پول  دیجیتال را به مسنجر یا واتس اپ بیفزایند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما