شناسهٔ خبر: 33550468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پسر رئیس‌جمهور ترکمنستان رئیس ولایت آخال شد

سردار بردی‌محمداف که چند ماه پیش به عنوان معاون استاندار آخال تعیین شده بود، روز گذشته با دستور رئیس‌جمهور این کشور، به ریاست این ولایت منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک تاجیکی، قربانقلی بردی‌محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان در یک پیام ویدئویی با رهبران ولایت‌های این کشور، پسرش سردار بردی‌محمداف را به عنوان رئیس ولایت آخال تعیین کرد.

در ژانویه سال جاری سردار به عنوان معاون رئیس ولایت آخال تغیین شده بود. در سال 2018 او دوباره در پارلمان ترکمنستان به عنوان نماینده انتخاب شده است.

در خبرها آمده است که رئیس‌جمهور ترکمنستان رئیس پیشین ولایت آخال، شهرت امانگلدی‌اف را به دلیل آن که به سمتی دیگر گمارده شده، از وظیفه خود برکنار نموده است.

رئیس‌جمهور ترکمنستان همچنین به رئیس جدید این ولایت دستور داده است که فعالیت را در راستای مبارزه علیه فساد تقویت کند.

ولایت آخال یکی از پنج ولایت ترکمنستان است که در جنوب این کشور واقع شده است. این ولایت همچنین مرکز ترکمنستان به حساب می‌آید، چرا که پایتخت کشور، شهر عشق‌آباد در حدود همین ولایت جای گرفته است.

سردار بردی‌محمداف سال 1981 به دنیا آمده است. او فارغ‌التحصیل دانشکده کشاورزی نیازوف می‌باشد. علاوه بر این، وی در دانشکده وزارت امور خارجه روسیه و آکادمی دیپلماتیک وین نیز تحصیل نموده و چند سال نیز در وزارت خارجه ترکمنستان مشغول به کار بوده است.

تحلیل‌گران بر این عقیده‌اند که این اقدامات بردی‌محمداف، در چارچوب برنامه کلان‌تر آماده‌سازی سردارِ جوان برای تصدی پست ریاست‌جمهوری در آینده صورت گرفته است. طی سال‌های اخیر سردارِ 37 ساله تحصیلات عالیه، پست‌های مدیریتی و تجربیات گسترده‌ای را در عرصه دیپلماتیک و سیاست خارجی کسب کرده است. با این حال، سیاست کشوری همچون ترکمنستان نیازمند یک رویکرد متوازن و قدرتمند در داخل و خارج است. فقدان تجربیات کافی در مدیریت داخلی کشور باعث شده تا بری‌محمدافِ پدر، سردار را به استان آخال فرستاده تا هم در جریان مدیریت داخلی مهم‌ترین استانِ کشور قرار گرفته، و هم با سطوح دیگری از نخبگان جامعه و لایه‌های زیرین این کشور آشنا شود.

انتهای پیام/

نظر شما