شناسهٔ خبر: 33550279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری قزوین:

به‌روزرسانی برخی قوانین از اولویت‌های دستگاه قضایی است

نمایندگی قزوین

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: در طول مدت چندماهه اخیر نزدیک به 80 مورد از قوانینی که ازلحاظ حقوقی، بانکی، تجاری، ثبتی، محیط‌زیست و شهرداری دارای نقص بودند شناسایی و به مجلس ارسال‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قدرتی در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری محمدیه با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر دستگاه قضائی اصلاح شود، سایر ادارات نیز اصلاح می‌شوند، بخشی از اصلاح آن است که از تمامی ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

وی افزود: با انتصاب آیت‌الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه، فضایی مناسب برای اصلاح قوانین ایجادشده است، البته هنوز قانونی اصلاح‌نشده و برخی قوانین نقص دارند، حداقل در طول مدت چندماهه اخیر نزدیک به ۸۰ مورد از قوانینی که ازلحاظ حقوقی، بانکی، تجاری، ثبتی، محیط‌زیست و شهرداری دارای نقص بودند شناسایی شدند که باید اصلاح شوند؛ تاکنون ده‌ها لایحه از دستگاه قضائی به مجلس رفته است.

رئیس‌کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: در دستگاه قضائی نگاه جدید و امیدوارانه‌ای ایجادشده تا از ظرفیت‌ها استفاده شود و شاهد آن روزی باشیم که مردم تابع قانون باشند تا آن نقطه‌ای که همه ما نگاهمان این باشد که تمام حب و بغض، علم، عمل، سکوت و فریادمان فقط برای خدا باشد تا این نقطه فاصله زیادی است و اگر به آن برسیم در پهنه گیتی جرم و جنایتی نخواهیم دید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: مردم در رابطه با قانون در سه گروه قرار می‌گیرند، یا قانون پذیرند، یا قانون ستیزند، یا قانون‌گریزند و یا به عبارتی قانون خوارند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در دیدار با رؤسای دادگستری و دادستان‌های کل کشور بر ۱۰ نکته ازجمله مبارزه جدی با فساد و زمینه‌های ایجاد آن توسط حفاظت و بازرسی و همه مسئولان قضائی، ضرورت حفظ کرامت نسبت به متهم، شاکی و خانواده متهم، حساسیت جدی مسئولان دستگاه قضا در سراسر کشور به عملکرد سوداگرانی که به نام خصوصی‌سازی به بازی با اموال عمومی پرداخته‌اند، پیگیری بحث زندانیان مهریه، ضرورت اتخاذ رویکرد صیانتی و پیشگیرانه نسبت به مسئله حقوق عامه، استفاده از راهکارهای رفع اطاله دادرسی، پیگیری راهکارهای جایگزین حبس در مواردی که ممکن است، تأکید بر ضرورت حضور مسئولان دستگاه قضا در بین مردم، استفاده از ظرفیت چهره‌های دانشگاهی، نخبگان و… برای بهره‌مندی از نگاه‌ها و دیدگاه‌های مبتنی بر اندیشه‌های فعال و پویا برای تحول در قوه قضائیه و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع دستگاه قضائی تأکید فراوان داشتند که همه این موارد با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات بهروز عباسی تقدیر و اسماعیل امینی به سمت رئیس جدید دادگستری محمدیه منصوب شد.


انتهای پیام

نظر شما