شناسهٔ خبر: 33550268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاهم نامه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند منعقد شد

آبادان – ایرنا –تفاهم نامه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند در راستای حمایت از گروه های استارت آپی روز سه شنبه امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند روز سه شنبه در آئین امضای این تفاهم نامه گفت: راه اندازی و بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند، توسعه زیست بوم کارآفرینی در منطقه، بهبود شاخص های اقتصاد دانش بنیان، ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و توسعه تعاملات با شبکه نوآوری و فناوری کشور و فعالان بخش خصوصی را در منطقه آزاد اروند به دنبال دارد.

اسماعیل زمانی اظهار داشت: به همین منظور در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و با حضور اکبر افتخاری معاونت تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی، مدیرعامل و هیات مدیره شتابدهنده کارا، دکتر باقری مدیرکل برنامه ریزی معاونت علمی ریاست جمهوری و دکتر موسوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند این تفاهم نامه منعقد شد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند با توجه به پتانسیل های بالای علمی و صنعتی و همچنین جمعیت بالای دانشجو در منطقه فرصت بسیار مناسبی برای گروه های استارت آپی بوده که با استفاده از ظرفیت شتابدهنده بخش خصوصی می توانند

ایده های خود را به بازار کار وارد کرده و منجر به اشتغال زایی در منطقه شوند.

زمانی با اشاره به استقبال منطقه آزاد اروند از ایده های نوآور گفت: سازمان منطقه آزاد اروند از تمامی ایده های نوآور در سطح منطقه که قابلیت اجرایی شدن در حوزه کسب و کارهای نوین را داشته باشند استقبال می کند و حمایت از جوانان متخصص منطقه را در راستای پیشرفت و توسعه کشور می داند.

این تفاهم نامه با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و امیرحسین معین مدیرعامل شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا امضا شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۷۱۰۰/‏۶۰۶۸

نظر شما