شناسهٔ خبر: 33550245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش اسرائیل بخشی‌ از مساحت سواحل غزه را در مقابل ماهیگیران فلسطین باز کرد

71588

رئیس موسسه غیردولتی کمیته‌های ماهیگیری در غزه اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی تصمیم گرفته‌اند امروز (سه‌شنبه) به صورت محدود پس از چند روز بستن محوطه دریایی، به ماهیگیران اجازه فعالیت دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، زکریا بکر، رئیس موسسه غیردولتی کمیته‌های ماهیگیری در غزه درگفت‌وگوی مطبوعاتی خود تصریح کرد که ساعت ۱۰ صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی در مسافت ۶ مایلی سواحل شمال نوار غزه تا بندر ماهیگیران و از جنوب این بندر تا شهر "رفح" به مسافت ۱۰ مایل فعالیت ماهیگیری آغاز شده است.

لغو جزئی محاصره دریایی در راستای اجرای تفاهمات لغو محاصره از نوار غزه صورت گرفته که با میانجیگری مصر، قطر و سازمان ملل به آن دست یافته شده است.

این تفاهمات شامل پرونده‌های برق، مساحت دریانوردی، کمک‌رسانی به خانواده‌های فقیر، بهبود فعالیت گذرگاه‌های غزه، فراهم کردن فرصت‌های شغلی موقت و اجرای پروژه‌های بین‌المللی نوار غزه است.

ارتش اسرائیل چهارشنبه گذشته به بهانه ادامه آتش‌سوزی‌ها و به پرواز درآوردن بالون‌های آتش‌زا از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی، محاصره دریایی کامل بر غزه اعمال کرد.

از آغاز سال جاری میلادی سه مرتبه ارتش اسرائیل محاصره دریایی کامل بر غزه اعمال کرده که اولین آن در ۲۵ مارس گذشته و دومین آن در چهارم ماه مه بوده است.

ماهیگیران فلسطینی از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی از سیاست بسته شدن کامل یا محدود مساحت ماهیگیری رنج می‌برند و پنج مرتبه مساحت ماهیگری کاهش یافت.

انتهای پیام

نظر شما