شناسهٔ خبر: 33550107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر اقتصاد سازمان محیط زیست کشور:

کلید نجات محیط زیست آموزش و عمل به فعالیت های زیست محیطی است

سنندج - مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کلید نجات محیط زیست آموزش و عمل همگان به فعالیت های زیست محیطی است که نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کتایون حجتی ظهر سه شنبه در همایش گسترش و ترویج مشاغل سبز در راستای توسعه پایدار در استان کردستان، اظهار داشت: محرک‌های بسیاری برای کاهش ردپای اکولوژیکی وجود دارد که آموزش برای توسعه پایدار یکی از مهمترین آنها است.

وی آموزش را بهترین رد دست اکولوژیکی دانست و افزود: ارائه آموزش در راستای توسعه پایدار برای خانواده‌ها، موسسات و نهادها ضروری است.

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: علل عبور از ظرفیت زیستی شامل افزایش جمعیت، مصرف و ضایعات بیشتر است و برای هر نفر ظرفیت زیستی تعریف شده ۰.۸ هکتار است که در کشورمان به کسری اکولوژیک رسیدیم و بنابراین برای کاهش ردپای اکولوژیکی نیاز به رد دست اکولوژیکی داریم.

حجتی یادآور شد: رد دست اکولوژیکی شامل انرژی‌های تجدید پذیر، بهینه سازی مصرف آب و انرژی، حفاظت و احیای تالاب، مشاغل سبز و کارآفرینی، تولید و مصرف پایدار، مشاغل سبز و کارآفرینی و جلوگیری از سد سازی در منطقه است.

وی بیان کرد: سه شاخصه اصلی پایداری، اقتصاد، اجتماع و محیط زیست است و زمانی می توان ادعا کرد که پایداری اتفاق افتاده است که بیشترین همپوشانی بین این سه شاخصه به وجود آید.

نظر شما