شناسهٔ خبر: 33550104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

میامی یکی از شهرستان‌های محروم کشور/ مشکلات مردم رفع شود

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه میامی به‌عنوان سی و یکمین شهرستان محروم کشور در سال گذشته معرفی‌شده است، گفت: رفع مشکلات شهرستان‌های محروم ازجمله میامی باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر سه‌شنبه در یک‌صد و شصت و سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه میامی به‌عنوان سی و یکمین شهرستان محروم کشور در سال گذشته معرفی‌شده است، ابراز داشت: رفع مشکلات مناطق و شهرستان‌های محروم ازجمله میامی می‌بایست در دستور کار برنامه ریزان واقع شود.

وی ضمن بیان اینکه برای توسعه اقتصادی و رونق تولید باید رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های محروم در دستور کار قرار گیرد، افزود: مسئولان می‌بایست در راستای حل مشکلات میامی اهتمام ویژه‌تری را داشته باشند و برای رونق اقتصادی منطقه از این شهرستان پشتیبانی و حمایت کنند.

استاندار سمنان بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باید تسهیلات موردنظر در اختیار بنگاه‌های اقتصادی استان قرار گیرد، ابراز داشت: توسعه پایدار و رفع مشکلات واحدهای صنعتی به‌عنوان یکی از هدف‌گذاری‌های دولت در راستای تحقق شعار سال در استان نیز پیگیری می‌شود لذا طی بازدیدها مشکلات واحدها بررسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی می‌شود.

آشناگر بابیان اینکه مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی و مالیاتی عمده‌ترین معضلات پیش روی تولیدکنندگان استان سمنان است، تصریح کرد: خوشبختانه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همه تلاش‌ها در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی باهدف تثبیت اشتغال است که رفع مشکلات مذکور از پیش روی تولیدکنندگان در صدر آن قرار دارد.

وی افزود: با هم افزایی دستگاه‌های عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان می‌توان ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدها از بیکاری نیز پیشگیری کرد بنابراین انتظار می‌رود مساعدت‌های بانک‌های عامل و دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات مذکور بیشتر شود.

نظر شما