شناسهٔ خبر: 33550030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گسترش و ترویج مشاغل سبز در توسعه پایدار/گزارش

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در همایش گسترش و ترویج مشاغل سبز برای توسعه پایدار درسنندج گفت: نجات محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی زیست محیطی در بین اقشار مختلف جامعه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان کتایون حجتی شاخص اصلی پایداری را اقتصاد، اجتماع و محیط زیست دانست وگفت: ارائه آموزش برای توسعه پایدار در خانواده‌ها، موسسات و نهاد‌ها ضروری است.
وی توجه به انرژی‌های تجدید پذیر، بهینه سازی مصرف آب و انرژی، حفاظت و احیای تالاب، مشاغل سبز و کارآفرینی، تولید و مصرف پایدار، مشاغل سبز و کارآفرینی و جلوگیری از سدسازی را در منطقه مهم دانست.
مدیرکل محیط زیست استان کردستان هم محیط زیست را فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: توجه به اشتغال سبز، کلید رسیدن به توسعه پایدار است.
فریبا رضایی گفت:ایجاد شغل و کسب سرمایه در طبیعت و محیط زیست بدون آسیب رساندن به این سرمایه‌های ملی از مزایایی بهره گیری از الگوی مهم اشتغال سبز است.
وی افزود: با برپایی کارگاه‌های آموزشی در کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش مصرف آب و انرژی، کاهش مصرف کاغذ و مدیریت پساب و پسماند در بخش دولتی این حوزه رامدیریت کرده ایم.
 
 
<div id="video-display-embed-code_3631857"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2454289/3631857?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما