شناسهٔ خبر: 33550004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

فعالیت در حوزه مشاغل خانگی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

زنجان- استاندار زنجان، فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در زمینه مشاغل خانگی در شهرستان های مختلف وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر امروز در دیدار مردمی معاون اول رئیس جمهور با مردم دوتپه سفلا از توابع شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده دارای ظرفیت های خوب و ارزشمند در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی است که در صورت توجه به این ظرفیت ها، این شهرستان می تواند مسیر رشد و توسعه را به خوبی طی کند.

حقیقی با بیان اینکه مردم شهرستان خدابنده در زمینه مشاغل خانگی نیز دارای ظرفیت های خوبی هستند، تصریح کرد: مردم شهرستان خدابنده در کنار کشاورزی و دامپروری به مشاغل خانگی مشغول هستند که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۶ درصد از تولید ناخالص استان زنجان از محصولات کشاورزی است که این میزان در کشور پائین تر است.

حسین جعفری با بیان اینکه کشاورزی از بخش های اقتصادی مهم و تأثیرگذار در استان زنجان است گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم فعالیت های خوب و چشمگیری در استان زنجان در حوزه کشاورزی انجام شده که می توان به افزایش مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی از ۱.۳ به ۱.۹۸ اشاره کرد که این عملکرد استان زنجان را به عنوان دومین استان موفق در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی مطرح کرده است.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر اقدامات زیادی در حوزه تجهیز اراضی به سامانه آبیاری نوین انجام شده به طوری که در حال حاضر میانگین تجهیز در اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین ۲۵ درصد است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: دولت و مجلس در کنار هم برای رفع مشکلات مردم در بحث های مختلف تلاش می کنند و در این راستا نیز تاکنون گام های مهمی برداشته شده است.

احمد بیگدلی با تأکید بر اینکه خودم را نماینده حامی و همراه دولت می دانم و به این رویکرد خود افتخار می کنم، افزود: باند دوم جاده سلطانیه - خدابنده، بیمارستان شهرستان خدابنده، توسعه تخت های بیمارستانی، پوشش صد درصدی گازرسانی به روستاهای شهرستان طی سالهای اخیر صورت گرفته است.

وی با اشاره به جاده کمربندی ابهر به قیدار، لزوم بهسازی این جاده را مورد تأکید قرار داد و گفت: این جاده با توجه به حجم بالای ترددهایی که در آن صورت می گیرد همواره دارای مشکلات متعددی بوده و تصادفات زیادی در این مسیر رخ داده و به عنوان قتلگاه مطرح بوده است.

بیگدلی تصریح کرد: حل مشکل آب رسانی به روستاهای شهرستان خدابنده از مهمترین مشکلاتی است که از دولت خواهشمندیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

نظر شما