شناسهٔ خبر: 33549911 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

شباهت عجیب بین ساخت موشک بالستیک و اهرام ثلاثه

شاید باورکردنی نباشد اما بین موشک بالستیک و اهرام ثلاثه شباهت هایی وجود دارد. این موضوع عجیب بر اساس کار اجباری و برده داری قابل توصیف است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید باورکردنی نباشد اما بین موشک بالستیک و اهرام ثلاثه شباهت هایی وجود دارد. این موضوع عجیب بر اساس کار اجباری و برده داری قابل توصیف است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از افراد تصور می کنند سال هاست که برده داری به پایان رسیده و قرار نیست شاهد برده هایی باشیم که کار اجباری و بی جیره و مواجب انجام می دهند. اما این موضوع حقیقت ندارد.

در دهه 1940، کار اجباری در تولید موشک بالستیکV-2 مورد استفاده قرار گرفت، این در شرایطی است که مصری ها 2575 سال قبل از میلاد، به جای استخدام کارگران روزمزد از بردگان، برای ساخت اهرام استفاده می کردند. شاید تصور کنید این مقایسه ای اشتباه است اما واقعیت این است که درواقع این دو مورد شباهت هایی جدی با یکدیگر دارند.

موشک V_2 آلمان، اولین موشک بالستیک هدایت شده در جهان بود. موشک V-2  اولین شیء ساخته شده به دست انسان بود که در 100 کیلومتری سطح دریا قرار گرفت و مرز بین جو زمین و فضای بیرونی را پیمود. برای طراحی این پروژه 12،000 کارگر برده از اردوگاه های کار اجباری، از جمله آشویتس، در تولید آن مورد استفاده قرار گرفتند.

از سوی دیگر، برای کار ساخت اهرام مصر که بیش از 4،000 سال پیش ساخته شده است، هزاران کارگر همکاری کردند. يك باستانشناس مشهور مصری در کتاب خود می نویسد در هنگام ساخت و ساز اهرام هزاران کارگر جان خود را از دست داد، آنها را به گورستاني نزديك به اهرام مقدس فرعون ها برده و دفن كردند.گفته می شود حدود 10 هزار کارگر و بیش از 30 سال برای ساخت یک هرم لازم بوده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما