شناسهٔ خبر: 33549823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد :

برگزاری برنامه های اوقات فراغت در ۲۰ هزار کانون مساجد در کشور

سعادتی گفت: پیش بینی می کنیم نزدیک به ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور در سال جاری برنامه های اوقات فراغت را برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

«سعید سعادتی» گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: رویکرد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحث اوقات فراغت فقط محدود و محصور در فصل تابستان نیست بلکه ما برای اوقات فراغت در طول سال برنامه داریم.

 

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل تابستان شاهد تعطیلی مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه ها و آموزش و پرورش هستیم بنابراین توجه به بحث اوقات فراغت به صورت ویژه خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: ستاد عالی کانون های مساجد کشور در این ایام ویژه برنامه های خاصی دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجدی که آمادگی دارند در اوقات فراغت از نوجوانان و جوانان میزبانی کنند و به عنوان پایگاه مجری اوقات فراغت باشند از اول تا پانزدهم تیر ماه فرصت دارند تا اعلام آملادگی کنند.

 

سعادتی تصریح کرد: وقتی کانون ها اعلام آمادگی کنند زیرپوشش برنامه های اوقات فراغت قرار می گیرند که برنامه های اوقات فراغت سال جاری بسیار متنوع است و سعی کردیم ذائقه های مختلف جوانان و نوجوانان را در نظر بگیریم.

 

وی توضیح داد: این برنامه ها در 6 محور شامل قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت های اجتماعی تنظیم شده است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون هایفرهنگی هنری مساجد خاطر نشان کرد: ذیل این محورها برنامه های متعددی دیده شده است که برای نمونه در حوزه هنر سرود، فیلم و نمایش، شعر ، نویسندگی را داریم که در این برنامه ها هم مرحله شناسایی و ستعدادیابی دیده شده و هم رویداد هنری و آموزش در نظر گرفته شده است.

 

وی تأکید کرد: اوقات فراغت سال جاری دارای ویژگی هایی است نخست اینکه دارای تنوع و تکثر برنامه ها است که بر اساس ذائقه کودکان و نوجوانان این برنامه ها در نظر گرفته شده است و نکته دوم در بحث مخاطبان است که امسال مخاطب ما بیشتر افراد زیر 16 سال هستند.

 

سعادتی گفت: با اینکه افراد بالای 16 سال را هم زیرپوشش برنامه های اوقات فراغت داریم ولی  بالای 70 درصد برنامه های ما برای افراد دارای کمتر از 16 سال سن طراحی و اجرا می شود و اوقات فراغت امسال در واقع نوجوانانه است.

 

وی یادآور شد: پیش بینی می کنیم نزدیک به 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور در سال جاری برنامه های اوقات فراغت را برگزار کنند.

 

نظر شما