شناسهٔ خبر: 33549610 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اعطای دو مجوز حوزه امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران به شرکت توسعه امن چابک خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در جلسه اعطای مجوزهای سازمان فناوری اطلاعات ایران به شرکت توسعه امن چابک گفت: عدم توجه به استانداردهای امنیت اطلاعات، مخاطرات الکترونیکی سازی فرآیندها و دسترسی به اطلاعات را بالا می برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مدیر کل این استان در جلسه اعطای مجوزهای سازمان فناوری اطلاعات به شرکت توسعه امن چابک، با تاکید بر لزوم توجه به موضوعات مرتبط با امنیت اطلاعات در دستگاه های اجرایی به عنوان ضرورت توسعه فرآیندهای الکترونیکی و گسترش دولت الکترونیکی بیان داشت: به موازات گسترش دولت الکترونیکی و الکترونیکی سازی فرآیندهای دستگاه ها، امن سازی زیرساخت های اطلاعاتی و شبکه سازمانی و همچنین بستر های انتقال اطلاعات بین دستگاهی داری اهمیت بوده و بدون توجه به استانداردهای امنیت اطلاعات، الکترونیکی سازی فرآیندها و دسترسی به اطلاعات، دارای مخاطرات بسیاری برای سازمان هاست. دلگیر ادامه داد: امروز موضوع امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و حفظ محرمانگی اطلاعات فقط مختص سازمان های دولتی نبوده و بخش خصوصی و شهروندان نیز می بایست با آگاهی از مخاطرات موجود در فضای سایبری هر چه بیشتر نسبت به اطلاعات خود حساسیت داشته باشند و با بکار گیری استانداردهای لازم و با هوشیاری و آگاهی  از سو استفاده از اطلاعات خود جلوگیری نمایند. وی با تاکید بر نقش فضای مجازی در شغل آفرینی و ایجاد کسب و کارهای نوپا بیان داشت: کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و فضای مجازی، نقش بی بدیلی در ارائه بهتر خدمات به شهروندان و کاهش نرخ بیکاری دارند و با حفظ حریم خصوصی مشترکان خود و تامین امنیت اطلاعات کاربران بر اعتماد شهروندان افزوده و خود معیار مهمی در توسعه فرهنگ مناسب کاربری فضای مجازی خواهد بود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت پیاده سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات در سازمان ها بیان داشت: با اجرایی کردن سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سازمان ها در کنار توسعه خدمات الکترونیکی درون سازمانی و برون سازمانی ، ریسک های امنیتی ،آسیب پذیری ها، دارایی ها و تهدیدات در حوزه اطلاعات برای مدیران سازمان مشخص شده و طرح های  لازم برای رفع آسیب پذیری ها و کاهش و حذف تهدیدات ارائه می شود.  وی ادامه داد: حفظ امنیت اطلاعات فقط به منزله نگهداری از تجهیزات سخت افزاری شبکه نبوده و همه عناصر یک شبکه رایانه ای از قبیل ساختار شبکه، سخت افزار و تجهیزات، نرم افزارها و همچنین کاربران در برنامه امنیتی سازمان باید دیده شوند و ایجاد فرهنگ مناسب سازمانی و شخصی در حفظ امنیت اطلاعات در ارتقا سطح امنیت شخصی و سازمانی ضرورتی انکار ناپذیر است. دلگیر با اشاره به نظام ملی پیشگیری  و مقابله با حوادث فضای مجازی، مصوب شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعطای مجوز های لازم به فعالان بخش خصوصی جهت ارائه خدمات حوزه امنیت به سازمان ها، لازم است دستگاه ها و سازمان های دولتی بر دریافت خدمات از شرکت های دارای مجوز از معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توجه کنند. وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال در حوزه تخصصی امنیت اطلاعات در استان ها و ارائه خدمات امنیت اطلاعات توسط شرکت های بومی استانی در کمترین زمان، از ویژگی های مهم اخذ مجوز  توسط شرکت های استانی می باشد.

بنا بر این گزارش در پایان این جلسه مجوزهای صادر شده توسط سازمان فناوری اطلاعات در دو گرایش مشاوره و استقرار استاندارهای امنیت اطلاعات و خدمات مدیریتی افتا، به مدیر عامل شرکت توسعه امن چابک خراسان جنوبی، به عنوان اولین شرکت دارای مجوز در حوزه امنیت اطلاعات گرایش های مذکور در این استان، اعطا شد.

نظر شما