شناسهٔ خبر: 33549555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوزه گردشگری و کشاورزی می تواند آغاز رابطه اقتصادی دانمارک و کرمانشاه شود

کرمانشاه -ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه می تواند در بسیاری از زمینه های اقتصادی همچون حوزه گردشگری و کشاورزی با دانمارک روابط اقتصادی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان کاشفی روز سه شنبه در دیدار با «دنی عنان» سفیر دانمارک در تهران که در محل جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران از ارتباط دیرینه ای با کشورهای اروپایی برخوردارند و پیوندهای اقتصادی خوبی بین ایران و این کشورها برقرار شده است.

کاشفی اضافه کرد، اگرچه در چندسال اخیر به واسطه تحریم‌های آمریکا تا حد زیادی این روابط کمرنگ شده ولی پس از انعقاد تفاهم نامه برجام، استقبال زیادی از سوی کشورهای اروپایی در زمینه ارتباط اقتصادی با کشور ما شکل گرفت.
این مسؤول ادامه داد: متأسفانه با خروج آمریکا از برجام، ارتباطات کاهش یافته و خواسته ما این است که کشورهای اروپایی بر سر تعهدات خود براساس مفاد برجام باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه این معاهده برای قضاوت تاریخی ملت ما از اروپا حیاتی است، افزود: در حوزه اقتصادی آمارها نشان می‌دهد که روابط اقتصادی گسترده‌ای با دانمارک نداریم و سطح روابط ۲۰۰ میلیون دلاری با توجه به اقتصاد بزرگ ایران و تکنولوژی پیشرفته دانمارک قابل قبول نیست.
به گفته کاشفی، کشور دانمارک در برخی تولیدات و حوزه گردشگری پیشرفته است و می‌تواند در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد با ما روابط خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به سفرهای سفیر دانمارک به استان‌های مختلف کشورمان و اطلاعات خوبی که از ایران به دست آورده است، اظهار امیدواری کرد که با این سفر پیوندهای محکم اقتصادی بین ۲ کشور برقرار شود.

۷۴۶۰/‏۸۰۶۶

نظر شما