شناسهٔ خبر: 33549522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آغاز پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده/ برنج مازندران آلوده نیست

شهیدی فربا بیان اینکه بحث آلودگی برنج ایرانی را به شدت رد می کنیم، گفت: اولین مرحله پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر از امروز آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «عزیزاله شهیدی فر» امروز (28 خردادماه) در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ با اشاره به مطلوب شدن شرایط کشت برنج در استان گفت: سیل اخیر به شالیزارهای استان خسارت وارد کرده بود که با تلاش کشاورزان تمامی اراضی خسارت دیده زیر کشت برنج رفت.

 

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش سطح کشت و تولید ارقام پر محصول برنج ایرانی هستیم، افزود: قیمت خرید توافقی برنج در سال جاری ۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و شاهد رونق کشت این محصول استراتژیک در استان هستیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته برنج طارم مازندران با قیمت 3 دلار به اروپا و کانادا صادر شده است، خاطرنشان کرد: برنج مازندران از مرغوبیت بالایی برخوردار است و برای صادرات می تواند موثر و مفید باشد.

 

این مسئول با انتقاد از مطرح شدن آلودگی برنج مازندران، تاکید کرد: بحث آلودگی برنج ایرانی و فلزات سنگین زیاد را به شدت رد می کنیم و جهاد کشاورزی با این شایعات مخالف است.

 

شهیدی فر با بیان اینکه برنج مازندران توانست با موفقیت از سخت ترین استانداردهای اروپا عبور کند و به قلب اروپا صادر شود، تصریح کرد: برنج ایرانی هیچگونه آلودگی ندارد و مباحث مطرح شده کذب است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت کمک های بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده مازندرانی اشاره کرد و گفت: اولین مرحله پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر از امروز آغاز شده است و این کمک ها روزانه به کشاورزان پرداخت می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح دامداری 200 رأس گاو شیری در شهرستان سیمرغ خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه ۳.۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نظر شما