شناسهٔ خبر: 33549316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت می‌گیرد

افتتاح مراکز خدمات الکترونیک قضایی در آذربایجان غربی

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه‌قضاییه آذربایجان‌غربی گفت: مراکز خدمات الکترونیک قضایی در آذربایجان غربی به مناسبت هفته جاری افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

 اکبر تایوغ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در ارومیه با تشریح برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه اظهار داشت: بزرگداشت هفته قوه‌قضائیه هر سال از ابتدای تیر ماه به مدت 7 روز برگزار شده که امسال با توجه به تعدد و تنوع برنامه‌های پیش‌بینی شده، شروع برنامه‌ها از پنجشنبه 30 خرداد ماه است و به مدت 9 روز ادامه دارد.

وی افزود: شروع برنامه‌ها با برگزاری مراسم زیارت‌عاشورا با حضور کارکنان دادگستری و ادارات‌کل سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، پزشکی‌قانونی، اداره‌کل زندانها و تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی بوده و همچنین حضور در محل گلزار شهدای در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه‌قضاییه آذربایجان‌غربی گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با دفتر نماینده‌ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در تمامی مصلاهای استان، سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تاریخ 31 خرداد از مسوولین قضائی استان خواهند بود و در ارومیه سخنران پیش از خطبه، علی‌اکبر گروسی رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: لازم به ذکر است که سخنران پیش از خطبه نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه نیز حسین مجیدی،  رییس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه خواهد بود.

تایوغ در ادامه گفت: برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح عملکرد دادگستری آذربایجان‌غربی، حضور رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در گفتگوی ویژه خبری و حضور مسوولین قضائی ارومیه و شهرستان‌های تابعه دادگستری آذربایجان‌غربی در مساجد شهری و روستایی از برنامه‌های روز سوم است.

وی با اشاره به برنامه‌های روزهای چهارم و پنجم برنامه بزرگداشت هفته قوه‌قضائیه گفت: دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه و نمایندگان مجلس خبرگان‌رهبری، حضور در منزل خانواده‌های معظم شهدا انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم و همچنین افتتاح دو مرکز خدمات الکترونیک قضایی در بخش‌های نازلو و انزل از جمله برنامه‌های روزهای چهارم و پنجم هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه‌قضاییه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در طول سال به طور متوسط هر دو هفته یک‌بار جلسه ملاقات‌مردمی برای آن دسته از افرادی که به هر دلیل به آرای صادره از دادگاه‌های مختلف بدوی و تجدیدنظر معترض هستند با حضور رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در محل ساختمان دادگستری واقع در میدان انقلاب با حضور بیش از 130 نفر برگزار شده که با توجه به تمهیدات انجام شده انتظار می‌رود در روز پنجم از برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه‌قضائیه، تعداد 200 نفر در این ملاقات مردمی شرکت کنند.

وی افزود: دیدار با کارکنان شوراهای حل اختلاف، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برپایی نمایشگاه هفته قوه‌قضاییه، ارائه مشاوره و خدمات الکترونیک قضایی و نیز معاینات پزشکی توسط پزشکان اداره‌کل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان در مقابل ساختمان دادگستری‌کل از دیگر برنامه‌هایی هستند که در طی این هشت روز انجام شده و لازم به ذکر است برنامه‌های عنوان شده صرفاً بخشی از برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته قوه‌قضائیه برگزار می‌شوند.

تایوغ در پایان خاطرنشان کرد:  اولویت دستگاه قضائی خدمت حداکثری به عموم مردم در چهارچوب قانون است و در این راه تفاوتی میان افراد وجود ندارد و امید است با تدابیری که اتخاذ شده، عملکرد دستگاه قضائی به صورت هرچه بهتر در جامعه انعکاس یابد و در این خصوص هر روز یک برنامه تلویزیونی در خصوص ارائه عملکرد دستگاه قضایی به مدت 20 دقیقه از شبکه استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما