شناسهٔ خبر: 33548474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عضو مجلس نمایندگان آمریکا:

پاسخ آمریکا به تصمیمات اخیر ایران باید بازگشت به برجام باشد

عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا، خروج ترامپ از توافق هسته‌ای را باعث تصمیمات اخیر ایران دانست و به وی توصیه کرد که به برجام بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ایلهان عمر، سیاست ترامپ در خروج از برجام را عامل تصمیمات اخیر تهران در متوقف کردن بخشی از الزامات برجامی خود دانست.

نماینده مردم مینه‌سوتای آمریکا در کنگره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج نمی‌شد، هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد. پاسخ آمریکا باید بازگشت به میز مذاکره و توافق هسته‌ای با ایران باشد. افزایش تنش‌ها و تهدید به جنگ به نفع هیچ‌کس نیست.»

به گزارش آنا، روز گذشته سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که اورانیوم غنی‌شده ایران در روز 6 تیر از سقف مشخص‌شده در برجام خواهد گذشت و به طرف‌های اروپایی هشدار داد که مهلت آن‌ها برای انجام به تعهداتشان رو به اتمام است. بسیاری از سیاستمداران فعلی و گذشته آمریکا، خروج ترامپ از برجام را مسبب تصمیمات ایران می‌دانند که این عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا نیز در زمره آن‌ها به شمار می‌آید.

توئیت وی ناظر به اظهارات پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکاست که شب گذشته از اعزام هزار نیروی نظامی به منطقه در پاسخ به تهدیدات زمینی، هوایی و دریایی ایران سخن به میان آورده بود.

گفتنی است که ایلهان عمر از منتقدین سرسخت سیاست خارجی آمریکا به‌خصوص در قبال حمایت کاخ سفید از عربستان و رژیم صهیونیستی است و به دلیل اتخاذ این مواضع، از سوی برخی نمایندگان کنگره تحت فشار قرار گرفته است.

انتهای پیام/4106/ن

نظر شما