شناسهٔ خبر: 33548369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از شناگاه‌های ایمن استفاده کنید

رئیس سازمان اورژانس بوشهر با توجه به شروع فصل گرما و استقبال از شنا، از مردم خواست از شناگاه‌های ایمن استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو گفت: علاقه‌مندان به شنا برای پیشگیری از غرق شدن همواره در سواحل ایمن و با تجهیزات ایمنی شنا کنند و اگر به فنون شنا آشنایی ندارند از ورود به مناطق عمیق بپرهیزند.
وی ادامه داد: تابلو‌های نصب‌شده در سواحل تنها به‌منظور اعلام آلوده بودن شناگاه‌هاست و توجه به این نکته نیز برای شنا کردن ضروری است.

رئیس سازمان اورژانس بوشهر بیان کرد: شنا کردن در آب‌های آلوده منجر به ایجاد مشکل تنفسی، عفونت چشم، گوش و پوست می‌شود که مردم به این موضوع توجه ندارند.

دادجو همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۱ مصدوم غرق‌شده با تلاش نیرو‌های اورژانس نجات یافته‌اند، گفت: در این مدت، ۱۸ گزارش غرق‌شدگی به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ اعلام شد که استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی، شنا در نقاط پرخطر، اطلاع‌رسانی دیرهنگام و نداشتن آشنایی با مهارت نجات غریق موجب مرگ هفت نفر شده است.

وی بابیان اینکه بیشتر غرق‌شدگی‌ها در رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه دالکی رخ‌داده است، یادآور شد: بیشتر موارد غرق‌شدگی مربوط به افراد غیربومی بوده است که به علت ناآشنایی با فنون شنا و شنا در نقاط غیر ایمن به‌ویژه در رودخانه دالکی دچار حادثه شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس همچنین تاکید کرد: برای نجات جان فردی که در حال غرق‌شدن است، باید آموزش‌دیده باشیم، زیرا اضطراب فرد حادثه‌دیده می‌تواند موجب غرق شدن ناجی وی شود.

دادجو با اشاره به نقش زمان در نجات جان فرد در حال غرق شدن، گفت: پس از انتقال مصدوم غرق‌شده به ساحل بلافاصله باید عملیات احیا و تخلیه ریه‌ها از آب آغاز شود.

انتهای پیام/ک

نجات ۱۱ مصدوم غرق‌شده با تلاش نیروهای اورژانس بوشهر

برچسب‌ها:

نظر شما