شناسهٔ خبر: 33547682 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

نمایشگاه آثار "نقاشان کوچک" در ارومیه برگزار می‌شود

نصر: پانزدهمین نمایشگاه آثار نقاشی "نقاشان کوچک" در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر،  گلچین جاویددوست، مدرس نقاشی در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت: روش من برای آموزش نقاشی به کودکان روشی کاملاً نو و ابداعی بر پایۀ فلسفه، عرفان، متون کهن و نظریه‌های خودشناسی است.
وی افزود: در این روش من اول سعی می‌کنم ذهن کودک را از آموزش‌ها و تأثیرات منفی محیط پاکسازی کرده و کودک را به سمت ضمیر ناخودآگاهش هدایت می‌کنم.

جاویددوست ادامه داد: در این روش به کودک جسارت داده می‌شود تا هرچیزی را که از ناخواگاهش دریافت وحس می‌کن روی کاغذ بیاورد البته شاید این پروسه کمی خسته‌کننده باشد و برای همین من سعی می‌کنم این دوره را با یک سری شگرد برای کودک خوشایند باشد و بعد از این‌که کودکد با درون خود به طور کامل ارتباط برقرار کرد و اعتماد به نفس کافی را به دست آورد، رفته رفته توجه کودکد را به سمت دنیای واقعی جلب می‌کنم.
این نقاش همچنین افزود: با این روش کود نگاهی کاملاً شخصی به محیط اطراف خود دارد و همان را رسم می‌کند و اثر او ترکیبی از ناخودآگاه او و نگاه دیگران است که از فیلتر درونی کودک عبور کرده‌است.
جاویددوست گفت: کودک در این پروسه از ابتدا تا جایی که ادامه بدهد تقویت دید. ایستایی و ثبات ذهن، آرامش، ارتباط با محیط فلسفه و درک محیط، جاندار پنداری و شیوه صحیح استفاده و درک رفتاری را نیز یاد می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، این کلاس‌ها برپایه ۳ سال تا ۱۳ سال طراحی شده‌اند و قبل و بعد ازاین سنین، آموزش‌ها متفاوت خواهند بود.

گلچین جاویددوست در پایان خاطر نشان کرد: هدف از اجرای نمایشگاه این است که در وهلۀ اول کودک یاد می‌گیرد برای داشته‌های خود ارزش قائل شود و در ادامه نوع ارائه اثر را یاد بگیرد، اعتماد به نفس خود را تقویت کند و همچنین می‌آموزد در مقابل با حدود ۵۰۰ مهمان بزرگسال چگونه رفتار کند و از اثر خود دفاع کند. این نمایشگاه کاملاً رسمی و تخصصی است و تأثیر بسیار مهمی در روحیۀ کودک و توجه اولیا به داشته های کودک دارد.

گفتنی است، نمایشگاه آثار نقاشی "نقاشان کوچک"حاوی ۲۵۰ اثر از ۱۸ هنرجو می‌باشد که 31 خردادماه در مجتمع فرهنگی و هنر ارومیه برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما