شناسهٔ خبر: 33547666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

توصيه نماينده فلوريدا به ترامپ درباره اولويت هاي آمريکا؛

آمريکا به جاي تنش در خاورميانه، امنيت مرزهاي خود را تامين کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا-مت گِيْتس: سياست "اول آمريکا" به معناي محافظت از مرزهاي خود در برابر گروههاي سازمان يافته قاچاق مواد مخدر در مرزها پيش از انتقام حادثه کشتي هاي خارجي در درياي عمان است.
به گزارش آريا؛ پايگاه اينترنتي بريت بارت در گزارشي نوشت: مت گِيْتس نماينده جمهوريخواه از ايالت فلوريدا اعلام کرد آمريکا پيش از تلافي حادثه نفتکش ها بايد امنيت مرزهاي خود را تامين کند.
مت گِيْتس روز يکشنبه در توئيتي خاطرنشان کرد: آمريکا بايد به هشدار ژاپن و نروژ درباره تشديد تنش ها با ايران در حوزه خاورميانه توجه کند.
گيتس در ادامه نوشت: حادثه براي کشتي هاي ژاپني و نروژي به قوع پيوست. چنانچه اين کشورها خواهان جنگ نيستند آمريکا نيز نبايد به دنبال چنين چيزي باشد و ما نمي توانيم از عهده جنگي ديگر برآييم.
وي افزود: سياست خارجي "اول آمريکا"ي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا بدان معناست که اين کشور بايد از مرزهاي خود در برابر مهاجرت غير قانوني و خشونت گروه هاي قاچاق مواد مخدر مکزيک پيش از حمله به کشورهاي ديگر محافظت کند.
اين سياست خارجي دونالد ترامپ که بر لزوم کاهش تمرکز آمريکا بر مداخله در ديگر کشورها و توجه بيشتر به ارتقاء امور داخلي اين کشور تاکيد دارد از حمايت گسترده اي برخوردار شد.
گيتس در ادامه توئيت خود نوشت: سياست "اول آمريکا" به معناي محافظت از مرزهاي خود در برابر گروه هاي سازمان يافته قاچاق مواد مخدر در مکزيک پيش از انتقام حادثه کشتي هاي خارجي در درياي عمان است.
وي همچنين به مقاله نشريه بريت بارت نيوز اشاره کرد که در آن آمده است: چگونه پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) معتقد است قتل ها در خاک تگزاس با خشونت هاي گروه هاي قاچاق مواد مخدر در مکزيک مرتبط هستند.
گيتس نوشت: خوشبختانه ، لابي جنگ هرگز به مداخله مورد نظر خود در سوريه دست نيافت و اين تا حد زيادي مديون دونالد ترامپ تنها نامزد اصلي رياست جمهوري بود که در مخالفت با اين ايده سخن گفت.
وي گفت: افراد به اصطلاح کارشناسي که در پشت پرده سياست خارجي شکست خورده ما قرار دارند هيچگاه از اشتباهات خود درس نگرفته اند زيرا هرگز پاسخگوي آنها نبودند. و امروز نيز اين رجزخواني ادامه دارد و بر ونزوئلا ، يمن و ايران متمرکز شده است.
اين نماينده جمهوريخواه حتي از کارشناسان نئومحافظه کار انتقاد کرد که معتقدند آمريکا "تعهد اخلاقي" براي مداخله در ديگر کشورها دارد.
وي افزود: اخلاقيات در مقابل منافع ويژه مدافعان جنگ و دلالان قدرت جهاني قرار مي گيرد و همواره اين موضوع را تاييد مي کند که خون نيروهاي آمريکايي براي فروش نيست.
مت گيتس گفت: به عنوان سياستگذار اين وظيفه ماست که در واشنگتن براي درک پيامدهاي عميق قدرت نظامي آمريکا در داخل کشور و در جهان تلاش کنيم.

نظر شما