شناسهٔ خبر: 33547048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

مبارزه با مواد مخدر مصداق مهم نهی از منکر در جامعه است

بیرجند_ نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت:مبارزه با مواد مخدر مصداق مهم نهی از منکر در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهارکرد: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شد شاهد ترویج مواد مخدر و انواع مسکرات بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: دشمن با هدف تسلط به کشورهای اسلامی به دنبال ترویح مواد مخدر و مسکرات است چرا که این مواد قدرت دفاع و اراده را از یک ملت و به ویژه جوانان آن سلب می‌کند.

عبادی با تبیین این نکته که باید با ترفندهای دشمن مقابله جدی کرد، ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر تنها مربوطه به وظیفه مسلمانی ما نمی‌شود بلکه به واسطه انسان بودن و دفاع از انسانیت باید در راستای پیشگیری و مقابله با آن تلاش کرد.

وی با اشاره به سقوط تمدن اندلس اسپانیا از طریق گسترس مسکرات و هوس‌رانی‌های نامشروع در قرون گذشته بیان کرد: در آن زمان به واسطه گسترش مسکرات جوانان آن سرزمین قدرت مقابله با تهاجم دشمن را از دست دادند و تمدن ۵۰۰ ساله آنان از دست رفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: مواد مخدر، غنا و موسیقی حرام و سرگرمی‌های نفسانی ترویج شده توسط استکبار و معاندان شاخصه مهم انسانی چون اراده و مقاومت در برابر بیگانه را از انسان می‌گیرد.

عبادی بیان کرد: اگر در دوره‌ای از تاریخ ایران، کشور انگلیس تریاک را رایگان به مردم داده و سوخته این ماده مخدر را به قیمت گزاف می‌خرید به واسطه این بود که غیرت، ایمان و مقاومت را از ملت و جوانان ایران بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان در پیشگیری از مواد مخدر باید با یکدیگر همکاری شفاف داشته باشند، گفت: کار نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر مصداق مهم نهی از منکر در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به حجم زیاد مواد مخدر کشف شده توسط نیروی انتظامی یادآور شد: اگر این مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف و قاچاقچیان دستگیر نمی‌شدند معلوم نبود جوانان این سرزمین به چه سرنوشتی دچار می شدند.

نظر شما