شناسهٔ خبر: 33546669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای یونایتدپرس: رهبر کره شمالی در رویای حکومت بر جهان است

تهران- ایرنا- خبرگزاری یونایتدپرس با استناد به یک سند رسمی کره شمالی ادعا کرد، رهبر این کشور قصد ندارد از تسلیحات هسته ای صرفنظر کند و در رویای حکومت بر جهان با برخورداری از این تسلیحات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، این سند نشان می‌دهد، "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی، تصمیم ندارد از تسلیحات هسته‌ای اش صرفنظر کند و در آرزوی حکومت بر جهان از طریق این تسلیحات است.

طبق این سند، کیم نشست هانوی را به عنوان محل امضای توافقنامه نهایی محسوب می‌کرد که معنای آن پذیرفته شدن به عنوان یک کشور راهبردی هسته‌ای در سطح جهان است.

در این سند به نقل از کیم آمده است که از نشست هانوی برای تحکیم قدرت هسته‌ای ایجاد شده استفاده می‌کند.

این سند بیانگر رؤیای کیم برای حکومت بر جهان با استفاده از تسلیحات هسته‌ای است.

نشست فوریه "کیم" و "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا، در هانوی ویتنام به خاطر اختلاف نظر طرفین درباره خلع سلاح هسته‌ای و لغو تحریم‌های کره شمالی بدون نتیجه پایان یافت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این سند گفت، ترامپ به اهدافی که طرفین در نشست سنگاپور اعلام کرده بودند، متعهد است. نمی‌توان درباره هر خبری اظهارنظر و گمانه زنی کرد. ترامپ و وزیر خارجه آمریکا معتقدند، کیم به تعهداتش در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عمل خواهد کرد و در راستای سیاست آمریکا حرکت می‌کند.

وزارت وحدت کره جنوبی که مسؤلیت نطارت بر روابط دو کره را به عهده دارد، اعلام کرد، از وجود این سند با خبر است اما، درستی آن باید راست آزمایی شود.

"چونگ سونگ چانگ"، کارشناس مسائل کره شمالی در مؤسسه سجونگ در سئول گفت، این سند فاقد مؤلفه‌های کلیدی و فرمت استاندارد است.

نظر شما