شناسهٔ خبر: 33546370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده جبهه پایداری: به حضرت عباس راه تعامل با دنیا را نبستیم/ حواشی جلسه امروز مجلس

عدم مشارکت نمایندگان در رأی گیری ها بازهم با تذکر رئیس مجلس همراه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران، بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فنلاند درباره کمک به همکاری متقابل در امور گمرکی از دستورکارهای امروز نمایندگان مجس بود که با حاشیه هایی همراه بود.

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر و نزدیک به جبهه پایداری که از مخالفان این لایحه بود در بخشی از اظهاراتش گفت: وقتی چیزی تصویب نشده چطورمی خواهیم مجوز صادر کنیم، آیا مجلس کاریکاتور مجلس است؟ آیا دولت کاریکاتور دولت است؟ باید دقت این لوایح را بررسی و تصویب کنیم.

وی گفت: می گویند شما راه تعامل با دنیا را بسته‌اید، به حضرت عباس نبسته‌ایم، ما می‌گوییم موازین قانونی را درست اجرا کنید. این موافقنامه ها خطرناک است. عزیزه من خطرناک است. توجیه نکنید که لازم است. خدا انسان را افرید و انسان توجیه را. ما نمی‌خواهیم راه اقتصاد را ببنیدم اما چرا با دست خود گور خودمان را می کنیم.

گلایه لاریجانی از نمایندگان

اما عدم مشارکت فعال نمایندگان در رای گیری های صحن مجلس این روزها به دردسری برای هیات رئیسه تبدیل شده است. رئیس مجلس و نواب رئیس و دیگر اعضای هیات رئیسه دائما در حال تذکر به نمایندگان برای مشارکت در رای گیری هستند. آنچنان که علی لاریجانی هم در زمان رای گیری یکی از دستورکارها از تریبون باز مجلس خطاب به نمایندگان گفت: هنوز 55 نفر رای ندادند، دوستان مشارکت بیشتری داشته باشید. او چند ثانیه بعد گفت: هنوز 50 نفر رای ندادند، آن آقایان انتهای مجلس هم رای بدهند.

پای نوکیسه گان به مجلس باز شد

بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان از جمله ناطقان امروز مجلس بود که با بیان اینکه حرف‌هایش سیاسی نیست، گفت: توزیع ناعادلانه ثروت برخلاف قانون اساسی که نتیجه آن ظهور اشرافی گری جدید و پیدا شدن نوکیسه‌گانی گردید که با تمسک به تظاهر به پایبندی به احکام شریعت و دین به ثروت کشور پنجه افکنده و شرایط جدید به کام انها خوش گردید و دریغ از برنامه ای برای مقابله با آنها و پدیده شوم فقر که مایه خجلت مدعیان دلسوز و جولانگاه متظاهران به دین و دین فروشی گردید.

وی گفت: طاغوتیان بدون نقاب رژیم نامشروع شاه با طاغوتیان نقاب‌دار دوران ما که با ظاهری آراسته به دین و شریعت ولی افکار پلید و طاغوتی بر اموال عمومی و بیت المال سیطره پیدا کردند و به غارت خود با اطمینان به اینکه در سایه قانون و دین هستند پرداختند طاغوتیان نوظهوری که انقلاب را دستاویزی برای توجیه اعمال خلاف خود قرار دادند و فریاد دلسوزان به نظام  ولایی به جایی نرسید و باعث شد تا شکاف بین آحاد مردم با مسوولان فراهم شود./ خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما