شناسهٔ خبر: 33546354 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب:

دوره‌های کوتاه‌مدت بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب گسترش می‌یابد

حوزه/ حجت‌الاسلام غضبانی از آغاز به کار چندین دوره کوتاه‌مدت بین‌المللی در دانشگاه ادیان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت‌الاسلام یوسف غضبانی رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب، از آغاز به کار بخش آموزش‌های آزاد بین‌المللی مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد. این بخش با هدف برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای طرح‌های آموزشی بین‌المللی در راستای رسالت‌های مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب تشکیل شده است.

 

وی در ادامه گفت: سیاست‌گذاری راهبردی این بخش استفاده بهتر از ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب، هم‌افزایی با نهادها و مراکز هم‌سو در داخل کشور و زمینه‌سازی جهت مشارکت فعال و هدف‌مند با دانشگاهیان و مراکز علمی خارج کشور تعریف شده است.

 

حجت‌الاسلام  غضبانی در ادامه گفت: این بخش در نخستین گام اجرایی خود در اردیبهشت‌ماه سال جاری، اولین دوره بین‌المللی «آشنایی با قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران» را با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار نمود که با استقبال استادان و دانشجویانی از کشورهای آلمان، ژاپن، آفریقای جنوبی، اروگوئه، هندوستان، اسپانیا، فرانسه، پاکستان، ایرلند، لبنان و کانادا مواجه شد. در این دوره فشرده، موضوعاتی هم‌چون آشنایی با قانون اساسی، نظریه ولایت فقیه، ساختار قوای سه‌گانه و ساختار و شیوه عملکرد شورای نگهبان توسط اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، امام صادق(ع)، قم و پژوهشکده شورای نگهبان ارائه شد.

 

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه گفت: مذاکرات لازم در خصوص ادوار متوالی برنامه مذکور صورت گرفته است و دومین دوره «آشنایی با قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران» در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد. این بخش در دومین گام خود، نخستین مدرسه تابستانی «مطالعات ایران‌شناسی معاصر» را در دستور کار خود قرار داده است. مقدمات اجرایی و برنامه‌ریزی عملیاتی این دوره کوتاه‌مدت، در اردیبهشت‌ماه سال جاری صورت گرفته است و تاکنون متقاضیانی از آلمان، آمریکا، ژاپن، بنگلادش، چین، ارمنستان، هندوستان، مصر، اسپانیا، اردن، فرانسه و هلند جهت شرکت در این مدرسه تابستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی در پایان گفت: مدرسه تابستانی «مطالعات ایران‌شناسی معاصر» از 15 لغایت 25 آگوست 2019 (24 مرداد لغایت 3 شهریور 1398)، با چهار مضمون «دین و دین‌داری»، «هنر و معماری»، «فرهنگ و تمدن»، «سیاست و جامعه» با محوریت ایران معاصر، به ترتیب در چهار شهر قم، اصفهان، شیراز و تهران برگزار خواهد شد و به تناسب، ظرفیت‌هایی را جهت ارائه و همراهی اساتید مطرح دانشگاه‌های داخلی و خارجی فراهم خواهد آورد.

.

 

نظر شما