شناسهٔ خبر: 33546302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جمع‌آوری ۲۳ هزار معتاد از محله هرندی/تهران، امسال از لوث معتادان متجاهر پاک می‌شود

رئیس پلیس تهران گفت: در ۱۴۰ روز گذشته و در راستای عملیات پاکسازی منطقه هرندی ۲۳ هزار نفر از معتادان در این منطقه جمع‌آوری و ساماندهی شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی در همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که صبح امروز با حضور سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد اظهار کرد: روزی که خواستیم عملیات پاکسازی را در منطقه هرندی آغاز کنیم و این منطقه را از حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر پاک کنیم، جلسه‌ای را برگزار کردیم و در آن جلسه بنده گفتم ما اولین دستگاهی نیستیم که موضوع پاکسازی را در این منطقه انجام داده است و باید چرایی عدم موفقیت در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: موضوع معتادان و فروشندگان مواد مخدر در منطقه هرندی موجب گلایه و شکوائیه رهبری نیز بوده است و این در حالیست که بنده تاکید داشتم که قبل از هرگونه کاری باید بررسی‌های لازم در ارتباط با اجرای عملیات پاکسازی مورد توجه قرار بگیرد و علت اینکه چرا در 4 دهه نتوانسته‌ایم فضای آلوده در منطقه را پاکسازی کنیم باید مورد عنایت قرار بگیرد.

رحیمی ادامه داد: در آن جلسه بنده تاکید کردم هیچ عملیاتی را انجام نخواهیم داد تا علل و علت‌های عملیات‌های گذشته بررسی و برآوردهای اطلاعاتی انجام شود که در همین رابطه بررسی‌های کوچه به کوچه در منطقه انجام گرفت.

وی افزود: امروز که 140 روز از آغاز عملیات پاکسازی در منطقه هرندی می‌گذرد، موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ایم و اجازه نخواهیم داد که مجددا فضای منطقه به گذشته برگردد و در شعاع 26 کیلومتر از محدوده هرندی عملیات پاکسازی با موفقیت انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: این منطقه (هرندی) دارای جمعیت 300 هزارنفری است که امروز که 140 روز از عملیات پاکسازی در این منطقه می‌گذرد توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در این منطقه انجام بدهیم و درخواست‌هایی که در این منطقه وجود داشت و محل تجمع معتادان و فروشندگان بود هم اینک پاکسازی شده است و امروز به محل تفرجگاه خانواده‌ها تبدیل شده است.

رحیمی تصریح کرد: بالغ بر 16خیابان اصلی که بسیاری از کسبه از تردد معتادان و فروشندگان مواد مخدر گلایه داشتند و با اقدامات انجام شده این خیابان‌ها پاکسازی شد. در 140 روز گذشته و در راستای عملیات پاکسازی منطقه 23 هزار نفر از معتادان در این منطقه جمع‌آوری و ساماندهی شدند و این در حالیست که طرح پاکسازی معتادان متجاهر طی 48 ساعته گذشته در منطقه فرحزاد نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سال 98 را سال پاکسازی پایتخت از لوث معتادان متجاهر نامگذاری می‌کنیم گفت: امیدواریم که دستگاه‌های مختلف امکانات مناسبی را در اختیار نیروی انتظامی قرار بدهند تا بتوانیم به برنامه‌های خود در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه دهیم.

رحیمی همچنین با تشکر از دستگاه قضائیه ادامه داد:البته گلایه‌ای را نیز از دستگاه قضا داریم چرا که 20 واحد مسکونی که دهها و صدها تزریق و فروش مواد را داشته بودند پلمپ کرده بودیم اما مجددا با حکم قضایی بازگشایی شد.

وی به فعالیت مراکز DIC و متادون درمانی در منطقه هرندی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 12 مرکز در این بخش فعالند که باید هر چه سریع‌تر جمع‌آوری شوند.

رئیس پلیس تهران همچنین به افراد زباله‌گرد در منطقه هرندی اشاره کرد و گفت: اکثر این افراد معتاد هستند و از شهردار منطقه در ارتباط با ساماندهی و جمع‌آوری آنها درخواست کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما