شناسهٔ خبر: 33546283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

روی خط ورزش و جوانان شهرستان شهرضا

روابط عمومی اداره ورزش وجوانان شهرستان شهرضا از برگزاری جلسات ستاد و کمیته اوقات فراغت با محوریت اداره ورزش و جوانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دومین ستاد امور جوانان سال 98 در شهرضا
دومین ستاد امور جوانان سال 98 در شهرضا با موضوع اوقات فراغت برگزار شد.
دومین ستاد امور جوانان سال 98 در شهرضا با موضوع اوقات فراغت 12 خرداد ماه در محل سالن شهید باهنر فرمانداری برگزار شد. در ابتدای جلسه علی نقی انصاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا اظهار داشت: در گذشته هدف فقط پر کردن اوقات فراغت بود اما امروزه باید غنی سازی صورت گیرد و بعد از اتمام کلاس ها هنر آموز بتواند از مهارت هایش استفاده کند.
وی اشاره کرد: برای جلوگیری از موازی کاری و برنامه ریزی بهتر جهت غنی سازی اوقات فراغت ادارات دولتی باید با یکدیگر همکاری بیشتری نمایند.
در ادامه علی اصغر رفیعی نژاد فرماندار شهرضا بیان داشت: بیش از نیمی از جمعیت کشور را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و اگر جامعه بتواند انرژی این جوانان را مدیریت کند می تواند گام های بلندی در مسیر توسعه بردارد. در حالی که اگر سو مدیریت شود انرژی ها به سمت امور مخرب پیش می رود.
وی اذعان نمود: این موضوع که به جوانان مسئولیت دهیم امروزه مورد توجه قرار گرفته است اما اگر مسئولیت پذیری در جوانان تقویت نشود در این مورد به مشکل بر می خوریم.
فرماندار شهرضا با تأکید بر این که جوانان ما باید نسبت به مسائل اجتماعی احساس مسئولیت داشته باشند، اظهار داشت: اعضای ستاد لازم است نسبت به موضوع اوقات فراغت نگاه کلان داشته باشند، هدف را بر پر بارتر ساختن اوقات فراغت بگذارند و نه تربیت و بدین منوال با شرایطی که فراهم می سازند مکمل فعالیت های خانواده و تربیت فرزندان باشند.
رئیس ستاد امور جوانان شهرضا در پایان خواهان تقویت فعالیت های جمعی در راستای پویایی گروهی و آموزش کار گروهی به جوانان با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته شد.
اهم مصوبات جلسه بدین شرح بود: محوریت نظارت بر اوقات فراغت بر عهده اداره ورزش و جوانان باشد، برپایی جشن افتتاحیه و اختتامیه اوقات فراغت شهرستان با محوریت اداره ورزش، اجرای نمایش خیابانی در مکان های عمومی و پارک ها، استفاده از مربیان دارای صلاحیت و کارت مربیگری در رشته های مختلف، استعلام صلاحیت مربیان از اداره ورزش، ترویج آموزش های کشاورزی در مناطق روستایی به قشر جوان، همکاری ائمه جماعت شهرستان ها در جهت تقویت باورهای دینی جوانان و ...
*********
کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت
اولین جلسه کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت شهرضا در سال 98 برگزار شد.
اولین جلسه کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت شهرضا در سال 98 روز یکشنبه مورخ 26 خردادماه در محل دفتر ریاست اداره ورزش و جوانان با حضور جمعی از نمایندگان ادارات و رؤسای هیأت های ورزشی در راستای بالا بردن نشاط اجتماعی برگزار شد.
اهم مصوبات جلسه بدین شرح بود: جشنواره افتتاحیه اوقات فراغت 30 خردادماه در محل سالن شهید طحانی برگزار گردد، تبلیغات کلاس های آموزشی با اخذ مجوز از ستاد بلامانع می باشد، روح اله میرزایی (رئیس هیأت ژیمناستیک شهرضا) به عنوان دبیر ستاد افتتاحیه معرفی شد، تأمین جوایز توسط دانشگاه آزاد اسلامی (100 عدد بلیط استخر)، استخر دریا (50 عدد بلیط استخر)، اداره ورزش و جوانان (تأمین اقلام ورزشی).

نظر شما