شناسهٔ خبر: 33546279 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

سامبوکاران فارس آماده شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی می شوند

مسئول انجمن سامبو استان فارس : ورزشکاران فارسی این رشته برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی آماده می شوند

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس و به نقل از روابط عمومی هیات ورزشهای رزمی استان امین نجاتی افزود : انجمن سامبو از دی ماه سال 1397 در استان زیرنظرهیات ورزشهای رزمی فعالیت خود را آغاز کرده است ودر حال حاضر رشته رزمی سامبو در شهرستان های شیراز، مرودشت، ارسنجان، خرمبید، پاسارگاد، استهبان، فسا، نی‌ریزو قیر و کارزین فعال می باشد.
وی افزود: 250 ورزشکار نیز به صورت حرفه ای این ورزش را در استان دنبال میکنند که برای حضور پرقدرت در رقابت های انتخابی تیم ملی ، اردوی تمرینی خود را در دو بخش مسابقات اسپورت سامبو و کامبت سامبو به صورت منظم آغاز کرده اند.
مسئول انجمن سامبو استان فارس ادامه داد:در جلسه ای که با حضور مسئولین این انجمن برگزار شدبرنامه ریزی برای حضور حداکثری داوران استان فارس در دوره های داوری کشوری برگزاری مسابقات انتخابی رده سنی 13 تا 16 سال زیر نظر هیات ورزش‌های رزمی استان فارس، برای شرکت در المپیاد استعدادهای برتر و برنامه ریزی به منظور فعال نمودن سامبو در بخش بانوان فارس از دیگر اهداف این انجمن در سال 98 تعیین شد.
سامبو یک ورزش رزمی روسی به معنای “دفاع از خود بدون سلاح” می باشد که در دههٔ ۱۹۲۰ در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزهٔ تن‌ به‌ تن سربازان، پایه‌گذاری شد. این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز و هنرهای رزمی است.
ویکتور اسپیریدونوف و واسیلی اوشچپکوف پایه‌گذاران سامبو هستند. آنها دو سبک متفاوت را پایه‌گذاری کرده بودند که در نهایت با یکدیگر ادغام شده و سامبو نام گرفت. این رشته در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک ورزش رسمی مورد تأیید کمیسیون ورزشی اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت. مسابقات سامبو در سال ۱۹۸۰ به صورت آزمایشی در المپیک مسکو برگزار گردید ولی نتوانست به عنوان یک رشته ورزشی در المپیک باقی بماند.به دلیل وجود تکنیک های ناب، منحصر بفرد و ترکیبی در این رشته ورزشی، امروزه این ورزش در بسیاری از کشورهای جهان مانند روسیه، بلغارستان، بلاروس، مغولستان، اوکراین، قزاقستان، ازبکستان، ونزوئلا، صربستان، ژاپن و ایران محبوبیت دارد.این رشته در ایران زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی فعالیت دارد.

نظر شما