شناسهٔ خبر: 33546206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

تمام گزینه‌های جانشینی برانکو در پرسپولیس

مدیران پرسپولیس در روزها و ماه‌های اخیر سعی کردند شرایط را برای حفظ برانکو فراهم کنند اما پیشنهاد سعودی‌ها و مشکلات قرمزها در پرداخت به موقع مطالبات باعث شد ایوانکوویچ که به حد کافی با پرسپولیس به موفقیت رسید، مسیرش را جدا کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، هر چند مدیران باشگاه هنوز هم معتقدند که برانکو باید به قراردادش پایبند بماند و به دنبال پیگیری قانونی ماجرا هستند اما آنچه مسلم است مرد کروات دیگر به تهران باز نخواهد گشت و حتی اگر ثابت شود که توافق و قرارداد وی با الاهلی خلاف قانون بوده احتمالا به باشگاه غرامت تعلق خواهد گرفت و به همین دلیل عجیب نیست که مدیران باشگاه از همان زمانی که در جریان برنامه برانکو برای جدایی قرار گرفتند به دنبال گزینه‌های جایگزینی وی رفته باشند. در ادامه سعی می‌کنیم مربیانی را که ممکن است نام‌شان برای جانشینی برانکو مطرح شود بررسی کنیم:

1- مربی خارجی
بدون شک هواداران پرسپولیس ترجیح می‌دهند جانشین برانکو یک مربی هم‌تراز وی باشد. آنها خاطرات چندان جالبی از دوران مربیگری نفرات داخلی ندارند. با این حال باشگاه که به خاطر مشکل مالی نتوانسته برانکو را نگه دارد بعید است هزینه جذب یک مربی در حد و اندازه‌های برانکو را تامین کند.

2- افشین قطبی
شایعه شده یکی از دلایل برانکو برای پایان دادن به همکاری با پرسپولیس این است که در جریان مذاکرات پشت پرده با افشین قطبی قرار گرفته است. همان زمان البته هم باشگاه و هم مدیر برنامه‌های قطبی هرگونه مذاکره را تکذیب کردند اما برخی منابع می‌گویند مذاکره با قطبی صحت دارد. او که حامیان قدرتمندی نیز در رسانه‌ها دارد آخرین مربی‌ای محسوب می‌شود که قبل از برانکو توانسته پرسپولیس را قهرمان کند اما در حال حاضر محبوبیت گذشته را ندارد به‌خصوص آنکه در سال‌های اخیر توفیق خاصی در عرصه مربیگری نداشته و با فولاد نیز نتایج قابل توجهی کسب نکرده است.

3- علی دایی
ازجمله مربیانی است که فعلا بدون تیم است و می‌تواند گزینه قرمزها باشد، دایی است که در چند مقطع در گذشته سرمربیگری این تیم را برعهده داشت و دوبار نیز این تیم را قهرمان جام حذفی کرد اما در لیگ به موفقیتی نرسید. دایی در سال‌های اخیر چالش‌های زیادی با پرسپولیس داشت و از این تیم شکایت کرد و باید گفت چندان گزینه جالبی محسوب نمی‌شود و قطعا هواداران پرسپولیس درخصوص وی موضع‌گیری خواهند کرد.

4- یحیی گل‌محمدی
هر چند یحیی در آستانه قبول مربیگری تیم ملی امید تصمیم گرفت قراردادش با پدیده مشهد را تمدید کند اما گفته می‌شود بندی در قراردادش وجود دارد که اجازه می‌دهد در صورت دریافت پیشنهاد رسمی از پرسپولیس، از جمع مشهدی‌ها جدا شود. یحیی هم سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد و اتفاقا نتایج بدی هم نگرفت اما به اندازه کافی به او فرصت داده نشد و البته چالشی که با مهدی مهدوی‌کیا داشت نیز باعث شد از محبوبیتش بین هواداران پرسپولیس کاسته شود. او اما در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در تیم‌های مختلف داشته و اگر قرمزها مجبور به انتخاب یک مربی ایرانی باشند می‌توان گل‌محمدی را بهترین انتخاب داخلی دانست.

5- زلاتکو کرانچار
گفته می‌شود برخی افراد نزدیک به مربیان کروات تلاش می‌کنند تا کرانچار را نیز بین گزینه‌های مربیگری پرسپولیس قرار دهند. او هم مثل نفرات قبلی سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد. با این حال به خاطر کنار گذاشته شدن از تیم ملی امید نمی‌تواند چندان گزینه جالبی برای قرمزها باشد. ضمن اینکه با وی نیز باید قرارداد دلاری منعقد شود و مدیران باشگاه طبعا ترجیح می‌دهند برای یک خارجی موفق‌تر هزینه کنند.

6- علی کریمی
شاید جذاب‌ترین گزینه برای هواداران پرسپولیس علی کریمی باشد چراکه بی‌شک محبوبیت بیشتری نسبت به گزینه‌های یادشده دارد اما همانقدر که در استقلال معتقدند نمی‌توان هدایت تیم را فقط به صرف محبوب بودن به فرهاد مجیدی سپرد در پرسپولیس نیز همین عقیده را در مورد کریمی دارند که کارنامه چندان درخشانی در بحث مربیگری ندارد.

7- کریم باقری
برخی پیشکسوتان می‌گویند کریم باقری به خاطر سال‌ها حضور کنار برانکو به قدر کافی باتجربه شده و می‌توان سکان هدایت پرسپولیس را به وی واگذار کرد اما مشکل اینجاست که حتی خود باقری هم اذعان دارد که هنوز برای سرمربیگری آماده نیست و ترجیح می‌دهد همچنان به‌عنوان دستیار در خدمت پرسپولیس باشد.

جمع‌بندی
مدیران پرسپولیس در شرایط بسیار سختی هستند. برانکو موفق‌ترین مربی تاریخ این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود و سطح توقعات را بسیار بالا برده است. هر کسی را نمی‌توان جانشین او کرد و همان‌طور که در گزارش اشاره شد، راه منطقی این است که یک مربی مطرح و با کارنامه خارجی جانشین وی شود که شواهد نشان می‌دهد در توان باشگاه نیست. در غیر این صورت بررسی نفرات داخلی نشان می‌دهد گل‌محمدی گزینه معقول‌تری نسبت به سایرین است.
مرجع : فرهیختگان



نظر شما