شناسهٔ خبر: 33546173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخوان المسلمین خواستار تحقیقات بین المللی درباره مرگ مرسی شد

تهران - ایرنا - گروه "اخوان المسلمین" مصر با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر ترور شدن "محمد مرسی" رییس جمهوری سابق این کشور، خواستار تحقیقات بین المللی در این باره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری "الجزیره" قطر، اخوان المسلمین در بیانیه دیشب (دوشنبه) خود با اشاره وضعیت مرسی در سلول انفرادی و محرومیت وی از ساده ترین حقوق خود از جمله دسترسی به پزشک، دیدار با خانواده و ملاقات با وکیل، دولت مصر را مسؤول مرگ مرسی دانست.

این گروه در بیانیه خود خواستار انجام تحقیقات بین المللی از طریق یک تیم پزشکی غیر وابسته به دولت و اعلام گزارش آن برای جهانیان شد و از تمام سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل متحد خواست تا برای توقف جنایت قتل آهسته علیه زندانیان از طریق اهمال پزشکی، اقداماتی اتخاذ کنند.

گروه اخوان المسلمن با اشاره به فداکاری های مرسی برای آزادی و استقلال مصر، امت اسلامی را به اقامه نماز میت غیابی برای وی دعوت کرد.

محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب مصر دیروز (دوشنبه) در جلسه دادگاه قاهره درگذشت. وی کسی بود که پس از دهه ها حکومت نظامیان و روسای جمهوری مادام العمر بر این کشور، در پی تحولاتی که توسط مردم مصر رقم خورد، در انتخاباتی آزاد، رئیس جمهوری شد و در کمتر از ۲ سال با کودتای نظامیان از ریاست جمهوری برکنار و به زندان افتاد.

نظر شما