شناسهٔ خبر: 33546088 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فعال شدن 117 پروژه راکد کشاورزی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته نسبت به فعال کردن 117 پروژه راکد و نیمه فعال در بخش کشاورزی اقدام

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته نسبت به فعال کردن 117 پروژه راکد و نیمه فعال در بخش کشاورزی اقدام کردیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خلیل نیکشاد که همزمان با روز جهاد کشاورزی در جمع جهادگران اظهار کرد: ما در یک سال گذشته طرح‌ها و پروژه‌های شاخص جهاد کشاورزی را مورد پیگیری و هدفگذاری قرار دادیم که بخش عظیمی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

وی اقدامات شاخص را در این زمینه توجه به تنوع‌بخشی الگوی کشت و توسعه سامانه نوین آبیاری اعلام و خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته 250 درصد رشد برنامه و اجرای طرح‌ها را در این حوزه شاهد بودیم به طوری که در یک هزار و 288 هکتار از اراضی استان این سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در 15 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل مطالعه و اجرای پروژه سامانه نوین آبیاری را هدفگذاری کردیم که امیدواریم در سالجاری و سال آینده این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
نیکشاد به افتتاح 39 طرح و پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها به 125 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده افتتاح هستند.
وی برنامه شاخص این سازمان را در یک و نیم سال اخیر شناسایی و فعال کردن طرح‌های راکد و نیمه فعال بیان و تصریح کرد: سعی ما بر این بوده تا این پروژه‌ها را که در 10 سال گذشته فعال بودند شناسایی و فعال کنیم که در این زمینه 117 طرح در سال گذشته در بخش دام و طیور، صنایع تبدیلی و واحدهای فناوری شناسایی و فعال شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پرداخت تسهیلات به این واحدها با نرخ سود پائین و از محل تبصره 18 را یادآور شد و افزود: امسال نیز با توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش تولید و زنجیره آن در زیربخش‌های کشاورزی سعی داریم تا آمار اشتغال امسال را که به این سازمان پیشنهاد شده تحقق بخشیم.
 
ثبت ورودی محصولات کشاورزی به انبارها در سامانه صمت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت غلات به ویژه گندم و جو قرار است خرید و ورودی این محصولات به انبارها در سامانه صمت ثبت شود.
رامین صادقی خاطرنشان کرد: ما از تجار و خریداران این محصولات انتظار داریم تا ورودی محصولات خریداری شده را برای نگهداری در انبار در این سامانه ثبت کنند تا براساس قانون نظام صنفی با ثبت این اطلاعات این افراد به احتکار متهم نشوند.
معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل نیز در این مراسم به اجرای سه روزه طرح بسیج کشاورزی و جهاد خدمت اشاره کرد و گفت: 27 خرداد سال 58 سالروز تشکیل جهاد سازندگی است که ضمن گرامیداشت این روز تلاش و همت بسیجیان را در محرومیت‌زدایی در مناطق محروم پاس می‌‌داریم.
الله‌شکر عبدی بیان کرد: از امروز به مدت سه روز با اعزام 33 اکیپ در قالب طرح‌های کشاورزی، خدمات‌رسانی به روستائیان و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دامداران و کمک به باغداران و زارعان سعی می‌کنیم تا در قالب این طرح خدمت صادقانه‌ای را به فعالان این بخش ارائه کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما