شناسهٔ خبر: 33546068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تلاش‌های بی حاصل واشنگتن برای اتهام زنی به تهران؛ تصاویر جعلی که کسی آنها را باور نکرد

خبرگزاری میزان- تلاش ناکام آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در حوادث اخیر دریای عمان و انتشار تصاویر جعلی از سوی این کشور همچنان از سوی کشور‌های مختلف نادرست و ساختگی توصیف می‎شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین الملل   خبرگزاری میزان ؛ اظهارات «پاتریک شاناهان» مبنی بر اعزام هزار نظامی آمریکایی دیگر به غرب آسیا با بهانه مقاصد دفاعی در پی انتشار تصاویر جدیدی از آن چه واشنگتن ارتباط ایران با حوادث اخیر برای نفتکش‌ها در دریای عمان نامیده است، با واکنش‌های جدی مواجه شده است.

شاناهان سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه با انتشار تصاویری که ادعا می‌کرد مدارک جدیدی از دست داشتن ایران در حوادث اخیر در دریای عمان است، ضمن تاکید بر این که واشنگتن خواهان جنگ با ایران نیست، از اعزام هزار نظامی آمریکایی دیگر به غرب آسیا برای به گفته او اطمینان از امنیت و سلامت خدمه نظامی که در سراسر منطقه حضور دارند و همچنین برای حفاظت از منافع آمریکا، خبر داد.

آمریکا پیشتر در اواخر ماه می نیز به بهانه آن چه که "تهدید‌های مداوم ایران" خوانده بود، ۱۵۰۰ نظامی دیگر به منطقه اعزام کرده بود.

پنتاگون در پی انتشار تصاویر ادعایی مذکور که به ادعای وزارت دفاع آمریکا توسط یک هلی کوپتر ارتش آمریکا گرفته شده، اعلام کرد که یکی از عکس‌های جدید "بقایای دستگاه اتصال مغناطیسی یک مین منفجرنشده را نشان می‌دهد" و یکی دیگر از ۱۱ عکس جدید منتشر شده، چگونگی تلاش نیرو‌های ایرانی برای جدا کردن یک مین منفجرنشده از بدنه کشتی نفتکش «کوکوکا کوریجس» را نمایش می‌دهد.

این ادعا‌ها با واکنش‌های مخالف مختلفی روبرو شد. غالب کشور‌های اتحادیه اروپا از حمایت از مواضع آمریکا در مورد عامل حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان خودداری کردند. چین و ژاپن نیز در مورد پیامد‌های افزایش شمار نظامیان آمریکایی در غرب آسیا به واشنگتن هشدار دادند.

گاردین در گزارشی که با این موضوع منتشر کرده، بیانیه پنتاگون را ناقص توصیف کرده و می‎گوید در این بیانیه شواهدی مبنی بر تلاش نیرو‌های ایرانی برای جداسازی مین‌ها وجود ندارد. ضمن این که شواهدی دال بر اتصال این مین‌ها توسط نیرو‌های ایرانی نیز ارائه نشده است. گذشته از این موارد اظهارات رئیس شرکت کوکاکوریجس مالک شرکت «یوکاتا کاتادا» نیز از وجود اشیا پروازی در هنگام حادثه خبر می‌دهد.

در کنار هم قرار دادن این واقعیات نشان دهنده بی پایه و اساس بودن ادعا‌های پنتاگون هستند.

انتهای پیام/

نظر شما