شناسهٔ خبر: 33546030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

توئیت ترامپ:

نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد در انتخابات پیشتاز هستیم!

باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود مدعی شد نظرسنجی که کمپین انتخاباتی او انجام داده است، حاکی از پیشتازی او در ۱۷ ایالت مهم در انتخابات ....

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توئیتی روز گذشته (دوشنبه) مدعی شد نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند او پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری در «۱۷ ایالت» مهم است.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «نظرسنجی‌ها همیشه برای من بد بوده است. برای هیلاری کلینتون نیز هیمن طور بود. برخی از اوقات اتفاقات عجیبی در فاکس روی می‌دهد. نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد در همه ۱۷ ایالتی که متغیر هستند ما پیشتازیم».

بنا به گزارش رسانه‌ها، پس انتشار نتایج نظرسنجی‌ها در روز گذشته مبنی بر اینکه ترامپ در برخی از ایالات‌های متغیر مهم شانس کمتری نسبت به نامزد‌های دیگر در انتخابات ۲۰۲۰ دارد، او ناظران انتخاباتی خود را اخراج کرد.

نتایج نظرسنجی که فاکس نیوز روز گذشته منتشر کرد، نشان داد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا با اختلاف ۱۰ امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است. طبق این نظرسنجی بایدن با ۴۹ درصد آراء از ترامپ با ۳۹ درصد آراء جلو است. این نظرسنجی نشان داد حتی برنی سندرز، سناتور ورمونت و نامزد دموکرات‌ها نیز با ۴۹ درصد آراء بخت بیشتری نسبت به ترامپ برای پیروزی در انتخابات دارد. در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است، الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست، کاملا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا و پیت بودجج، شهردار ساوت بند و نامزد حزب دموکرات نیز از ترامپ پیشی گرفته و بخت بالاتری برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ دارند.

فاکس نیوز در حالی چنین نظرسنجی را برگزار و نتایج آن را منتشر کرده است که یکی از شبکه‌های محبوب ترامپ محسوب می‌شود.

«ان بی سی» نیوز نیز گزارش داد در ویسکانسین، پنسیلوانیا، فلوریدا و میشیگان، ایالت‌هایی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ کلینتون را با اختلاف خیلی کم شکست داد، جو بایدن با اختلاف دو رقمی پیشتاز است. در این گزارش آمده است در سه تا از این ایالت‌ها -ویسکانسین، فلوریدا و پنسیلوانیا- اختلاف بایدن با باقی نامزد‌ها بیش از خطای نظرسنجی‌ها است. نظرسنجی هفته گذشته کوینیپیاک نشان داد اگر رقابت میان بایدن و ترامپ باشد ۵۳ درصد به بایدن رای خواهند داد. ۵۱ درصد نیز برنی سندرز دموکرات را ترجیح داده‌اند.

نتایج نظرسنجی پلیتیکو نیز که پیشتر منتشر شده بود نتایج مشابهی داشت. بر اساس آن در رقابت میان بایدن و ترامپ شانس بایدن ۴۴ درصد است، در حالی که سندرز ۴۲ درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود.

احتمالا ترامپ مبارزه انتخاباتی خود را برای انتخابات ۲۰۲ از روز سه‌شنبه (امروز) در یک برنامه رسمی در اولاندو، ایالت فلوریدا، آغاز کند.

نظر شما