شناسهٔ خبر: 33545934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انصارالله: سازمان جهانی غذا به ارائه غذای فاسد پایان دهد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات اخیر مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اعلام کرد این سازمان از مواضع وزیر خارجه آمریکا تأثیر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دی‌ماه گذشته (1397) بود که «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تهدید مدیر برنامه جهانی غذا، از اقدام این نهاد در خرید مواد غذایی فاسد برای ملت یمن پرده برداشت (جزئیات بیشتر).

«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا دوشنبه (دیروز) در جلسه شورای امنیت از احتمال تعلیق احتمالی در ارسال کمک‌های انسانی به یمنی‌ها در هفته جاری سخن گفت و اتهاماتی علیه انصارالله مطرح کرد.

وی در ادامه خطاب به انصارالله گفت: «فقط بگذارید کار خودمان را بکنیم».

الحوثی بامداد امروز (سه شنبه) بار دیگر به این موضوع پرداخت و اعلام کرد: سازمان جهانی غذا در راستای تعویض غذای فاسد ارائه شده به ملت یمن با جنگ کلامی که مدیر آمریکایی‌اش آن را فرماندهی می‌کند، کار می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ادامه داد: این اظهارات از سیاست‌های مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) تأثیر گرفته است، شخصی که به دفاع ناامید‌کننده از ادامه فروش سلاحی که ملت یمن را می‌کشد، معروف است. اظهارات و فریب‌های رسانه‌ای که در حال حاضر با هدف بهبود چهره کشورهای متجاوز در جریان است، همان دلیل گرسنگی (یمنی‌ها) است.

الحوثی در ادامه گفت؛ سازمان غذای جهانی باید غذاهای فاسد خود را با پول نقد جابه‌جا کند و فروش غذاهای فاسد «غیرقانونی» است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

 «مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه دوشنبه شب (دیشب) هشدار داد که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد. وی همچنین خبر داد که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

انتهای پیام/ص

نظر شما