شناسهٔ خبر: 33545490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز کمپين انتخابات رياست جمهوري 2020 آمريکا؛ رقيب جدي ترامپ کيست؟/ نظرسنجي ها چه مي گويند؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در حالي که ترامپ مدعي است از رقباي انتخاباتي خود پيش است، نظرسنجي ها حکايت ديگري دارند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، دونالد ترامپ مدعي شد، نظرسنجي‌هاي داخلي نشان مي‌دهند که او در آستانه انتخابات رياست جمهوري 2020، در 17 ايالت چرخشي مهم از رقباي خود پيشي گرفته است.
دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا در بيانيه‌اي اعلام کرد، بر اساس نتايج نظرسنجي‌هاي صورت گرفته، 17 ايالت مهم چرخشي از او حمايت مي‌کنند.
برخي از ايالات آمريکا به طور سنتي و مرسوم دموکرات و برخي ديگر جمهوري‌خواه هستند اما آن دسته از ايالت‌هايي که جهت‌گيري سياسي ثابتي ندارند و به اين ترتيب در انتخابات رييس جمهور دموکرات يا جمهوري‌خواه تاثير بسياري دارند، ايالات "چرخشي" خوانده مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، رييس جمهور آمريکا در توييتر خود نوشت: نظرسنجي‌هاي ما نشان مي‌دهند که در همه 17 ايالت چرخشي بيشترين حمايت را در اختيار داريم.
ترامپ امروز، سه‌شنبه به طور رسمي کمپين انتخاباتي خود را در اورلاندوي فلوريدا آغاز مي‌کند.
رسانه‌ها اوايل هفته جاري گزارش کردند که ترامپ آن دسته از عاملان نظرسنجي‌هاي داخلي را که اظهار کرده‌اند او در تعدادي از ايالت‌هاي چرخشي کليدي از رقبايش عقب افتاده، اخراج کرده است.

کندي جوان رقيب جدي ترامپ
جوزف کندي، نوه برادر جان اف کندي رئيس جمهور اسبق آمريکا که 56 سال پيش ترور شد. بعنوان رقيب ترامپ در انتخابات 2020 آمريکا مطرح شده است.
جوزف کندي نوه سناتور رابرت اف کندي برادر جان اف کندي، سال ها نماينده ماساچوست در مجلس نمايندگان آمريکا بوده است. رقباي جمهوري خواهان، سالهاست، روي او سرمايه گذاري مي کنند.

ترامپ از تمامي نامزدهاي دموکرات عقب‌‌ افتاد
نتايج نظرسنجي‌ شبکه «فاکس‌نيوز» نشان مي‌دهد که رئيس‌جمهور آمريکا از تمامي پنج نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري 2020 آمريکا عقب‌تر است و «جو بايدن» با اختلاف 10 درصد از ترامپ پيشي گرفته است.
طبق نتايج نظرسنجي «فاکس‌نيوز» که روز يکشنبه منتشر شد، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا از ديگر رقباي دموکرات خود از جمله «جو بايدن» معاون «باراک اوباما» رئيس‌جمهور سابق آمريکا با اختلاف 10 درصد عقب افتاده است.
پايگاه اطلاع‌رساني «هيل» وابسته به کنگره آمريکا گزارش کرد، اين نظرسنجي در بازه زماني 9 ژوئن تا 12 ژوئن (19 خردادماه تا 22 خرداد ماه) انجام گرفته و نشان داده که بايدن با 49 درصد از ترامپ با 39 درصد پيشي گرفته است.
اين نظرسنجي همچنين نشان مي‌دهد که «برني سندرز» ديگر نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري 2020 آمريکا با کسب 49 درصد آراء از ترامپ با 40 درصد آراء جلوتر است.
نظرسنجي شبکه فاکس‌نيوز همچنين نشان مي‌دهد که ديگر نامزدهاي دموکرات، گرچه با اختلاف اندک اما همچنان از ترامپ جلوتر هستند به طوريکه سناتور «اليزابت وارن» با اختلاف دو درصد از رئيس‌جمهور آمريکا پيشي گرفته است و سناتور «کامالا هريس» از ايالت کاليفرنيا و «پيت بوته‌جج» شهردار «ساوث بند» ايالت «اينديانا» هرکدام با اختلاف يک درصد از ترامپ پيش تر هستند.
طبق گزارش هيل، نظرسنجي فوق با حاشيه خطا سه درصد انجام گرفته است.
نظرسنجي فاکس‌نيوز همچنين رقابت بين نامزدهاي دموکرات را نيز مورد بررسي قرار داده است و نشان مي‌دهد که بايدن با کسب 32 درصد آراء از سندرز با 13 درصد آراء‌ پيش تر است. وارن با کسب 9 درصد آراء‌ در جايگاه سوم قرار دارد و بوته‌جج و هريس هرکدام با 8 درصد آراء در جايگاه چهارم قرار گرفته‌اند.
نظرسنجي فاکس‌نيوز بعد از نظرسنجي هفته‌ گذشته مورنينگ کانسالت/پولتيکو انجام گرفته است در آن بايدن با اختلاف 11 درصد از ترامپ پيشي گرفته بود و سندرز با اختلاف 10 درصد از رئيس‌جمهور آمريکا پيش بود.
فاکس‌نيوز از شبکه‌هاي نومحافظه‌کار آمريکايي و نزديک به دولت ترامپ است. اين نظرسنجي‌ها بيشتر بر مبناي تعداد آراي شهروندان آمريکايي انجام مي‌شوند اما در انتخابات آمريکا توزيع آرا در ايالت‌هاي مختلف که منتهي به کسب الکترال مي‌شود از اهميت بيشتري برخوردار است.

نظرسنجي هيل؛ بيش از 50 درصد راي دهندگان در آمريکا به ترامپ راي نخواهند داد
در يک نظرسنجي مشخص شد که بيش از 50 درصد از مردم آمريکا قصد ندارند در انتخابات 2020 به ترامپ راي دهند.
به گزارش نشريه هيل، کنگره آمريکا در پايگاه اينترنتي خود نوشت: لي ميرينگوف، مدير مؤسسه نظرسنجي افکار عمومي ماريست در مصاحبه اي که روز دوشنبه از شبکه تلويزيوني هيل پخش شد گفت دونالد ترامپ, رئيس جمهور آمريکا, براي کارزار انتخاباتي 2020 خود "کار زيادي براي انجام دادن," دارد.
وي با اشاره به نظرسنجي مشترک ان پي آر/ساعت خبري پي بي اس/ماريست که هفته گذشته منتشر شد گفت: "وي براي انتخاب مجددش راه دشوار و کارهاي زيادي پيش رو دارد."
بر اساس اين نظرسنجي مشترک تعداد کمي از آمريکايي ها از انتخاب مجدد ترامپ حمايت مي کنند.
بيش از 50 درصد از راي دهندگان در سراسر آمريکا مي گويند در نظر ندارند در انتخابات رياست جمهوري 2020 کشورشان به ترامپ راي دهند, در حالي که 36 درصد از راي دهندگان مي گويند از ترامپ حمايت خواهند کرد.

نظر شما