شناسهٔ خبر: 33545124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رگبار های بهاری در شمال غرب کشور

کارشناس هواشناسی از وزش باد، رگبار و رعدوبرق در بخش هایی از شمال غرب و استان های ساحلی و مرتفع شمال شرق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایزدی گفت: اگرچه روزهای پایانی فصل بهار را سپری می کنیم، اما هنوز هم شرایط برای رگبارهای بهاری در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود.

وی افزود: در 2 تا 3 روز آینده برای بخش هایی از شمال غرب کشور، ارتفاعات آذربایجان غربی، شرقی، استان اردبیل و همچنین به شکل پراکنده در استان های ساحلی و مناطق مرتفع شمال شرق کشور، ارتفاعات شمال شرق استان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، در ارتفاعات غربی البرز به ویژه استان زنجان و بخش هایی از مناطق مرتفع سمنان و ارتفاعات شرق استان تهران رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گفت: وزش بادهای 120 روزه سیستان تا پایان هفته از امروز به بعد تقویت خواهد شد، بنابراین در بخش هایی از شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل شرایط برای خیزش گردوخاک مهیا خواهد بود.

ایزدی افزود: افزایش سرعت وزش باد در مناطق بیابانی سمنان و بخش های شمالی استان اصفهان، جنوب استان تهران و مناطقی از یزد، قم و مرکزی هم می تواند شرایط را برای خیزش گردوخاک مهیا کند.

وی گفت: پیش بینی می کنیم وزش باد به حدی شود که در بخش هایی از جنوب غرب کشور و مناطقی از استان های ایلام، خوزستان و بوشهر شرایط را برای کاهش کیفیت هوا اماده کند، البته سرعت وزش باد به حدی خواهد بود که آب های خلیج فارس به ویژه در مناطق مرکزی و شرق را مواج کند و پیش بینی می کنیم ارتفاعات موج در برخی نقاط به ویژه بخش های فراساحلی تا 3 متر هم برسد.

ایزدی افزود: تنگه هرمز هم از فردا به بعد به ویژه در بخش های غربی و همین طور دریای عمان را مواج و متلاطم پیش بینی می کنیم هرچند از فردا به بعد علاوه بر خلیج فارس؛ دریای عمان هم آب های مواج و متلاطم به مدت 48 ساعت خواهد داشت.

نظر شما