شناسهٔ خبر: 33544948 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادداشت|یک استعفا و چند سوال از آقای هاشمی

کمبود بودجه در سازمان های متولی فرهنگ در شرایطی که صدها شبکه ماهواره ای و هزاران سایت غیر اخلاقی و میلیونها دلار بودجه برای انحراف و ازدیاد کجرفتاری و بی اخلاقی در جامعه اختصاص یافته است معنی و ترجمه خوبی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد اسماعیلی دهقی در یادداشتی برای تسنیم درباره استعفای سعید اوحدی از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نوشت: در شرایطی که همه دنیا دست به دست هم داده اند تا مردم ما حال خوبی نداشته باشند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اجرای هزاران برنامه متنوع و متعدد فرهنگی در گوشه و کنار شهر تلاش کرده است تا به سهم خود گوشه ای از بار فرهنگی این کلان شهر را بر دوش بکشد و حال خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورد .

فعالیت این سازمان در عرصه های مختلف فرهنگی ، هنری و آموزشی در طول سالهای اخیر باعث شده است تا مردم تهران فرزندان خود را با اطمینان خاطر به این پایگاه ها های فرهنگی بسپارند تا بتوانند با کمترین هزینه بیشتر ین بهره را از ساعات اوقات فراغت خود ببرند و همه این خدمات در سایه تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مدیران و کارکنان زحمتکش این سازمان میسر شده است .

هم اکنون که در خبرها صحبت از استعفای رئیس این سازمان بدلیل کمبود بودجه مطرح شده است فرصتی مهیا شد تا نقش تعین کننده و حساس این سازمان در اداره کلان شهر تهران را مورد بازبینی دقیق تری قرار دهیم و از متولیان امر چند سوال ساده بپرسیم .

مگر نه این است که ریشه بیشتر معضلات و گرفتاری های کشور در عرصه های مختلف ریشه در فرهنگ عمومی مردم دارد و شاه بیت صحبت های همه کارشناسان این است که باید در کشور کارفرهنگی عمیق و ریشه دار انجام شود تا بتوانیم جلوی بسیاری از نابسامانی های موجود را بگیریم  چه شده است که با توجه به اهمیت فعالیت فرهنگی در کشور به این سادگی و با این درجه از بی مهری با این سازمان برخورد میشود ؟

کمبود بودجه  در سازمان های متولی  فرهنگ در شرایطی که صدها شبکه ماهواره ای و هزاران سایت غیر اخلاقی و میلیونها دلار بودجه برای انحراف و ازدیاد کجرفتاری و بی اخلاقی در جامعه اختصاص یافته است معنی و ترجمه خوبی ندارد و لازم است رئیس محترم شورای شهر و دیگر مسئولین به این نکته توجه کنند که ماجرای فرهنک و تهاجم فرهنگی یک شعار فصلی و مناسبتی نیست بلکه یک واقعیت جدی و خطرناک است که باید برای آن هزینه کرد .

نگاه ضعیف و کم ارزش به مقوله فرهنگ و فعالیت فرهنگی نتیجه ای جز افزایش زندانیان و بزهکاری های اجتماعی , فروپاشی بنیان خانواده ها و افزایش تعداد معتادین به انواع مواد سنتی و صنعتی ندارد و کوتاهی در تهیه مایحتاج متولیان فرهنگ گناهی نابخشودنی است .

بدانیم و ایمان داشته باشیم که هر چه در ارتقای سطح سلامت فرهنگی جامعه هزینه شود معنایی جز سرمایه گذاری ندارد و بپذیریم که با دستان خالی نمیشود فعالیت های فرهنگی چشمگیر و تاثیر گذار داشته باشیم .

در پایان امیدواریم تدبیری اتخاذ شود که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون گذشته بتواند به وظیفه سنگین خود که مقابله با جنگ نرم دشمن و پاسداری از ارزشهای فرهنگی و هنری است با قوت واقتدار ادامه دهد .

 

انتهای پیام/

نظر شما