شناسهٔ خبر: 33544789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی دو پهپاد یمن شد

خبرگزاری فارس

ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد، دوشنبه‌شب دو فروند پهپاد حامل مواد منفجره را که متعلق به نیروهای یمنی بوده، ساقط کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سرهنگ ستاد «ترکی المالکی» سخنگوی «ائتلاف عربی» ضد یمن، مدعی شد که دوشنبه‌شب دو فروند پهپاد متعلق به نیروهای یمنی که حامل مواد منفجره و در مسیر حرکت به سوی اهداف سعودی بوده، ساقط شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، المالکی ادعا کرد که یکی از این دو پهپاد به سوی منطقه‌ای مسکونی در حال حرکت بوده در حالی که ارتش یمن اعلام کرده که فرودگاه أبها را هدف قرار داده است.

المالکی ضمن تروریست‌ خواندن نیروهای انصارالله یمن، ادعا کرد، «در ساعت ده و سی‌وهفت دقیقه دیشب نیروهای پدافند هوایی یک پهپاد حامل مواد منفجره را که شبه‌نظامیان تروریست حوثی آن را به سوی منطقه‌ای مسکونی در أبها هدایت می‌کردند، ساقط کردند. همچنین در سال یازده و چهل‌وهفت دقیقه دیشب همچنین پدافند هوایی یک پهپاد حامل مواد منفجره را که شبه‌نظامیان حوثی به سوی پادشاهی سعودی هدایت می‌کردند در آسمان یمن ساقط کرد».

شبکه المسیره یمن، دوشنبه‌شب (دیشب) از «عملیات وسیع علیه فرودگاه أبها» در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که این عملیات با پهپادهای «قاصف-کی.2» انجام شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی همچنین مدعی شد که عملیات یمنی‌ها اهدافش محقق نشده و قبل از ضربه‌زدن پهپادها کشف و سرنگون شده است.

عملیات پهپادی و موشکی یمن در واکنش به حملات عربستان سعودی طی دو هفته گذشته بشدت افزایش یافته است. طی دو هفته گذشته فرودگاه‌های سه منطقه جنوبی جازان، نجران و عسیر هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفته است. هفته گذشته، ارتش یمن، برج مراقبت فرودگاه أبها را با یک فروند موشک کروز هدف قرار داد.

برچسب‌ها:

نظر شما