شناسهٔ خبر: 33541863 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر فدراسیون: 2 ایرانی سرمربی تیم ملی تفنگ خواهند شد

تهران – ایرنا – دبیر فدراسیون تیراندازی با اشاره به احتمال جدایی «ابراهیم اینانلو» و «الهام هاشمی» از تیم ملی تفنگ گفت: در صورت جدایی این 2 نفر هدایت تیم های ملی به 2 مربی ایرانی دیگر سپرده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«رضا ملک محمدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص امضای قرارداد «ابراهیم اینانلو» و «الهام هاشمی» با تیم‌های خارجی ادامه داد: در این خصوص با من صحبتی نشده، اما مطلع شدم که یکی از مربیان در مصاحبه‌ای از امضا قرارداد با تیم ملی تفنگ کشور مالزی صحبت کرده است.

وی اظهار داشت: در مذاکراتی که با سرمربیان تیم‌های ملی تفنگ داشتم به آنان گفتم که در کسب نخستین سهمیه المپیک و هدایت ملی پوشان سهم زیادی داشتند و بهتر است تیم را در ادامه این راه و کسب سهمیه‌های بیشتر و حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو یاری کنند اما هیچکدام پاسخ مثبتی در این خصوص ندادند.

ملک محمدی بیان داشت هشت تیرانداز زن و مرد در اردوی تیم ملی حضور دارند که چهار مربی بر کار آنان نظارت دارند. حضور «الهام هاشمی» در کنار تیم ملی سنگاپور چهره‌ای بین المللی از وی ساخته و با تجربه و توان بالای وی توانستیم نخستین سهمیه تیراندازی و ورزش کشور را برای حضور در المپیک توکیو کسب کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به سرمربیان حاضر برای ماندن در کنار ملی پوشان اصرار کنیم، گفت: اگر اینانلو و هاشمی تیم را ترک کنند سکان هدایت تیم ملی به ۲ مربی دیگر یعنی «مریم طالبی» و «محمد زائر رضایی» سپرده می‌شود. این ۲ مربی توان فنی بالایی دارند و ما در نبود اینانلو و هاشمی هدایت تیم را به آنان می سپاریم و اگر لازم باشد از یک مربی خارجی برای کمک به آنها بهره خواهیم برد. اما در حال حاضر با توجه به شرایط مالی فدراسیون بدنبال مربی خارجی نیستیم.

دبیر فدراسیون در خصوص زمان نامناسب برای تغییر سرمربی تیم‌های ملی تفنگ زنان و مردان افزود: خوشحالیم که مربی صادر می‌کنیم و مربیان ما در سطحی هستند که بتوانند هدایت تیم‌های خارجی را به عهده گیرند اما در این برهه زمانی ما هم مایل به ادامه همکاری با آنان هستیم.

این کارشناس ورزشی در خصوص اینکه آیا اگر حقوق بیشتری یا حداقل نیمی از حقوق یک مربی خارجی به این مربیان پیشنهاد می‌شد باز هم آنان حاضر به ادامه همکاری با فدراسیون نبودند، گفت: آنان هرگز به ما در مورد اضافه کردن مبلغ قراردادشان چیزی نگفته‌اند اما به نظر شما در وضعیت فعلی کشور، امکان افزایش حقوق مربیان وجود دارد؟

تجهیزات و فشنگ کافی از مونیخ تهیه شده است

وی همچنین یادآور شد: با کمک اینانلو همزمان با حضور تیم ملی در اردوی هانوفر و جام جهانی مونیخ فشنگ مناسب و تست شده کافی از بهترین شرکت های تولید سلاح و فشنگ در جهان تهیه و به کشور آورده شده تا تیراندازان برای حضور در جام جهانی ریو و قهرمانی آسیا در قطر مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: البته اواخر تیر تیم تیراندازی جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان با هدایت «زائر رضایی» به زول آلمان سفر می‌کند و تلاش داریم در این سفر بخشی دیگر از نیاز تیم به فشنگ تامین شود.

۷ تیرانداز به جام جهانی ریو اعزام می شوند

دبیر فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته فنی تصمیم به اعزام هفت تفنگدار به جام جهانی ریو در کشور برزیل گرفته، گفت: شانس زیادی برای کسب سهمیه در ریو نداریم اما بنابر گفته مربیان این شانس در قطر خیلی بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا «نجمه خدمتی» هم در میان تیراندازان اعزامی به ریو هست یا خیر؟ افزود: با توجه به شرایط مالی فدراسیون امکان اعزام وی وجود ندارد و اگر شرایط مالی بهتری داشته باشیم این کار را خواهیم کرد.

این مسئول ورزشی در پاسخ به اینکه آیا بدنبال کسب نخستین مدال تیراندازی در المپیک نیستید؟ ادامه داد: الان باید به فکر گرفتن سهمیه المپیک باشیم و بعد برای کسب مدال در المپیک تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: تیراندازان ما در یک قدمی سکو هستند. رکوردها و عملکرد تیراندازان با حضور مربیان خوب داخلی نسبت به یکسال گذشته بسیار بالاتر است اما این به معنای کسب سهمیه بیشتر نیست.

ملک محمدی گفت: «الهه احمدی» سال گذشته در جام جهانی مونیخ مدال طلا را بدست آورد اما امسال در جایگاه یازدهم ایستاد. این به معنی عملکرد ضعیف وی نیست، تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه یک رکورد جهانی بود و رقابت در عرصه جهانی آنهم برای ۱۷ سهمیه کاری بسیار سخت است.

دبیر فدراسیون تیراندازی در خصوص پرداخت حقوق به تیراندازان برای افزایش انگیزه و کاهش دغدغه های معیشتی آنان گفت: تیراندازی یک رشته پرهزینه است و توان مالی فدراسیون محدود، بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و براساس اولویت ها بودجه بندی کنیم.

ملک محمدی گفت: در صورتی که بتوانیم حقوق کادر فنی و هزینه های تامین فشنگ، اعزام ها، اردو، خوابگاه و تغذیه ورزشکاران را تامین کنیم به طور قطع پرداخت حقوق و پاداش ورزشکاران از اهمیت خاصی برخوردار است که به آن خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: اگر چه تیراندازان نسبت به این شرایط و مبلغ حقوق راضی نیستند اما تلاشمان را در خصوص افزایش رضایت آنان و آرامش روانی آنان به کار می گیریم.

نظر شما