شناسهٔ خبر: 33541814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

طی مراسمی در شوشتر؛

برگزیدگان ششمین جشنواره سراسری شعر نخل و کارون معرفی شدند

ششمین جشنواره سراسری شعر نخل و کارون با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری شعر نخل و کارون ویژه گرامیداشت شهدای مدافع حرم شهرستان شوشتر که با حضور امام جمعه و فرماندار شوشتر و جمعی از شاعران و علاقه‌مندان در تالار فرهنگ این شهرستان برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در راس نظام، هم امام خمینی (ره ) و هم مقام معظم رهبری نسبت به شعر و ادب اهمیت زیادی قائل هستند و این بزرگواران از جمله شاعران، ادیبان و عارفان هستند. این مسئله برای جامعه شعر و ادب کشور جای مباهات دارد.

محمد جوروند افزود: در فرهنگ شیعی ما شعر و شاعری جایگاه ویژه‌ای دارد؛ از صدر اسلام تاکنون پرچمداران بزرگ شیعه همیشه شاعران بسیار بزرگی در کنارشان بوده است.

وی با اشاره به یکی از این شاعران برجسته مفاخر استان تصریح کرد: دعبل خزاعی شاعر امام رضا (ع) بود که امام رضا (ع) خطاب به ایشان فرمودند «این ابیات و اشعار را روح القدس بر زبان تو جاری و ساری ساخته است» و این مطلب نشان از جایگاه بالا و رفیع شاعران دارد به خصوص شاعرانی که در مدح ولایت و ائمه اطهار (ع) اشعاری سروده‌اند.

در این مراسم از خانواده‌های شهدای شهرستان شوشتر شهید شکوه نیا، شهید خادم سید الشهدا، مدافع حرم شهید کجبافی، شهید خادمی، شهیدان جلیل و ابوالقاسم ضرغام‌پور و شهید تشکر، تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، داوران این جشنواره متشکل از هرمز علیپور، بهمن ساکی و داوود مالکی، آرای خود را به شرح ذیل اعلام کردند:

عادل حیدری از شهرکرد، امیر رسولی مقدم از یاسوج، محسن کاویانی از قم، مریم حقیقت از شیراز، محدثه الماسی از اهواز به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش تقدیری از کوروش شباب شوشتر و مهدی اعتصامی هر دو از شوشتر، اصغر رضایی گماری از گتوند و مهشید محمدی از شوشتر تجلیل شد.

نظر شما