شناسهٔ خبر: 33539816 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

قفس‌های توری لرزان ۳۵ دروازه‌بان۴۷۴ گل خورده

صاحب‌خبر -

در لیگ هجدهم طی ۳۰ هفته و ۲۴۰ مسابقه ۴۷۴ توپ از خط دروازه‌ها گذشت. یعنی هر بازی حدود ۹/۱ گل داشت که آمار خیلی خوبی نیست. در واقع حدود ۱۶ گل را در هر هفته از لیگ شاهد بودیم. به همین بهانه عملکرد دروازه‌بان‌ها را در فصلی که گذشت مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. طبق این جدول ۳۵ دروازه‌بان برای ۱۶ تیم فرصت حضور در میدان را داشتند. کارنامه آنها با توجه به دقایق حضورشان در زمین و تعداد گل‌های دریافتی بیانگر تاثیرگذاری در تیم‌های‌شان است.

سپاهــان، یک دروازه‌بان

تنها تیمی که در تمام بازی‌های لیگ برتر فقط از یک دروازه‌بان استفاده کرد سپاهان اصفهان بود. پیام نیازمند آنقدر در چارچوب دروازه خوب کار کرد که جای هیچ شک و تردیدی را برای امیر قلعه‌نویی باقی نگذاشت و سرمربی‌اش را مجاب کرد که از ابتدا تا انتهای لیگ به او اعتماد کند. دروازه‌بان جوان اصفهانی‌ها در ۳۰ بازی ۲۴ گل دریافت کرد یعنی هر ۵/۱۱۲ دقیقه یک گل. نیازمند یکی از بازیکنان موثر و از عوامل نایب قهرمانی سپاهان در لیگ هجدهم بود. این دروازه‌بان ۱۵ کلین شیت داشت.

بهترین عملکرد برای رحمتی و بیرانوند

دروازه‌بان‌های اصلی سرخابی‌ها فصل خوبی را پشت سر گذاشتند. علیرضا بیرانوند با حداقل نوسان مرد شماره یک تیم ملی هم شد و بازی‌های قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت. بیرانوند در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان هم یکی از بهترین‌های تیمش بود. این دروازه‌بان در ۲۴ مسابقه‌ای که در لیگ هجدهم به میدان رفت ۱۶ کلین شیت داشت و از این بابت صاحب یک رکورد شد. دروازه‌بان پرسپولیس در مدت زمان ۲۱۶۰ دقیقه‌ای حضورش ۱۰ گل هم دریافت کرد که به طور میانگین هر ۲۱۶ دقیقه یک گل می‌شود اما سیدمهدی رحمتی که فقط در ۱۷ بازی درون دروازه استقلال ایستاد ۶ گل دریافت کرد. این آمار خوبی برای هر دروازه‌بانی می‌تواند باشد. در واقع رحمتی هر ۲۵۵ دقیقه یک گل خورد.

سه تیم، سه دروازه‌بان

در لیگ هجدهم فقط سه تیم ذوب‌آهن، نفت مسجدسلیمان و فولاد بودند که از سه دروازه‌بان استفاده کردند. برای تیم اصفهانی رشید مظاهری بیشترین بازی‌ها را انجام داد و تقریبا مرد شماره یک ذوبی‌ها بود و فقط در صورت محرومیت یا مصدومیت جای خود را به محمدباقر صادقی می‌داد. مظاهری در ۱۱ مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت. البته علیرضا منصوریان در دو بازی هم از معراج اسماعیلی استفاده کرد. نفت مسجدسلیمان هم که سه مربی را روی نیمکتش دید برای حفاظت از چارچوب دروازه‌اش فصل را با میلاد فراهانی آغاز کرد اما این دروازه‌بان بعد از چند بازی جایش را به حبیب فرعباسی داد تا اینکه در نیم فصل دوم با جذب مهرداد طهماسبی او به سنگربان اصلی این تیم تبدیل شد.

نظر شما