شناسهٔ خبر: 33539429 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آغاز عملیات جمع آوری پل گیشا تا آخر خرداد

همشهری‌آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از آخر خرداد و اوایل تیر عبور و مرور در پل گیشا مسدود می‌شود و جمع‌آوری آن ۴۵ روز تا دوماه طول خواهد کشید.

صاحب‌خبر -

صفا صبوری دیلمی اظهار کرد: پل گیشا در سال ۱۳۶۰ ساخته شد اما با توجه به این‌که مقاومت لازم را در مقابل زلزله و بارهای لرزه‌ای ندارد، بحث مقاوم‌سازی آن بی‌معنی است و بایستی جمع‌آوری شود.

او گفت: ساخت زیرگذر پل گیشا به جای مقاوم‌سازی آن از چند سال گذشته آغاز شد اما به خاطر شرایطی متوقف بوده و چند ماه است با تامین اعتبار، کار ساخت زیرگذر آغاز شده است.

به گزارش شهرنوشت، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم جمع آوری پل گیشا در مدت حداکثر دو ماه به پایان برسد و ساخت زیرگذر با جدیت آغاز شود.

او گفت : زیرگذر شامل سه محور عبوری خواهد بود و تلاش ۲۴ ساعته ما بر این است تا در اسفند ماه ساخت آن به پایان برسد.

صبوری تصریح کرد: پل گیشا بعد از جمع‌آوری از رده خارج نمی‌شود بلکه با طراحی جدیدی برای پل عابر پیاده ساماندهی می‌شود که به صورت ویژه طراحی و بعد از پایان کار در تقاطع چمران - جلال آل احمد نصب خواهد شد.

او افزود: هزینه تقریبی ساخت پل ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما با توجه به شرایط اقتصادی در پایان کار قیمت تمام شده اعلام خواهد شد.

نظر شما