شناسهٔ خبر: 33538471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

به مناسبت هفته عفاف وحجاب:

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان زاهدان برگزار می شود

نشست جانشین سپاه سلمان در امور اقشار استان بهمراه مدیر سازمان بسیج کارمندان و رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در محل اداره کل برگزار و تبادل نظر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان سیستان و بلوچستان،روز گذشته،نشست سرهنگ لطیفی جانشین سپاه سلمان در امور اقشار استان بهمراه سرهنگ بیک نژاد مدیر سازمان بسیج کارمندان و سرهنگ بستانی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه‌های هفته عفاف وحجاب در محل اداره کل برگزار و تبادل نظر شد.
در ابتدای این جلسه جانشین سپاه سلمان در امور اقشار استان با اشاره به نامگذاری هفته عفاف وحجاب ، اظهار داشت: نامگذاری 21 تیرماه به نام روز ملی عفاف وحجاب بمناسبت شهادت دو هزار تن از معترضین به قانون کشف حجاب در تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد صورت گرفته است، از اینرو 18 لغایت 24 تیر ماه بعنوان هفته عفاف و_حجاب نامگذاری شده است.
سرهنگ لطیفی در ادامه با تشریح برنامه های مناسبتی هفته عفاف وحجاب در استان گفت: اجرای همایش پیاده روی در کل استان و بویژه در دهکده ورزشی المپیک شهرستان زاهدان، گردهمایی و اجتماع بزرگ مردمی با محوریت عفاف وحجاب و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها در این زمینه از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.
وی با اشاره به گسترده بودن مقوله عفاف وحجاب تصریح کرد: برنامه‌هایی که با موضوع عفاف وحجاب تهیه می‌شود باید متناسب با نیاز جامعه باشد و در طول سال مداوم باشد چرا که نیازهای امروز جامعه به مسئله عفاف وحجاب بیش از پیش است.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد که به دلیل اعتراض و کشف حجاب در دوران پهلوی به شهادت رسیدند، گفت: در شرایطی که دشمن برای حمله به همه ی باورها، ارزش ها و فضیلت های ماه خیز برداشته است باید از فرصت ها و ظرفیت های لازم در همه زمینه ها به ویژه گسترش فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه بهره برده و گام برداریم.
ادهم کرد در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین برنامه های بلند مدت و میان مدت دستگاه های اجرایی استان در زمینه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین خانوادهها جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، همایش پیاده روی خانوادگی در 10 شهرستان زابل، زهک، نیمروز، هیرمند، زاهدان، خاش، مهرستان، ایرانشهر، نیکشهر و شهرستان ساحلی چابهار همراه با اهدای جوایز نفیس برگزار خواهد کرد.
وی همچنین تاکید کرد: این همایش پیاده روی خانوادگی در مرکز استان به صورت گسترده و در دهکده ورزشی المپیک شهرستان زاهدان با اجرای برنامه های متنوع از جمله : برگزاری موسیقی محلی، رقص شمشیر، برپایی نمایشگاه و غرفه های ایستگاه سلامت، نصب سیاه چادر و توزیع غذاهای محلی در راستای ترویج فرهنگ و رسوم بومی استان و توزیع بسته های فرهنگی بمناسبت هفته عفاف وحجاب صورت خواهد گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: مقوله عفاف وحجاب از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی اسلامی است و باید در چنین همایش هایی خانواده ها را با موضوع بدحجابی و بی‌حجابی بیشتر آشنا کرد.

نظر شما