شناسهٔ خبر: 33538349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم ترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا- «کشف و نابودی یکی از پیچیده ترین شبکه های جاسوسی سایبری سازمان سیا، ادامه روش ناصواب عربستان در اتهام زنی به ایران، افزایش یک متری تراز دریاچه ارومیه، پاسخ وزیر نفت به حاشیه سازی های اخیر، اظهارات رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص امنیت تنگه هرمز، کشف ۷۶ درصد تریاک جهان توسط ایران، همسان سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی، دستور رییس قوه قضاییه برای بررسی قصور احتمالی یک قتل در زندان، ‌انتقاد شدید اردوغان از السیسی، حمله گسترده پهپادهای یمنی به فرودگاه ابها عربستان، ‌مقام های صهیونیست به نشست بحرین دعوت نمی شوند، ایران در خصوص توافق برجام صبور باشد، ‌تماس محرمانه عربستان با یمن برای توقف حملات، ‌تایید موگرینی بر پایبندی ایران در توافق برجام، مرگ محمد مرسی در حین برگزاری دادگاه، آلمان و فروش یک میلیارد دلار سلاح به عربستان و ‌تصمیم احمقانه ترامپ برای خروج از برجام» از جمله مهم ترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

داخلی:::::
اصفهان - وزیر انرژی روسیه گفت: ایران و روسیه همسایگان و همکاران خوبی برای یکدیگر و مصمم به ادامه و توسعه همکاری‌های مشترک هستند.
تهران - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی، از همسان سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی خبر داد و گفت که این اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است.
تهران- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد (UNODC) اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران به‌تنهایی ۷۶ درصد تریاک، ۶۷ درصد مرفین و ۱۷ درصد هرویین جهان را کشف کرده است.
تهران- سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، جلسه امروز (دوشنبه) هیات رئیسه خبرگان را تشریح و بیان کرد: اجلاس آینده مجلس خبرگان رهبری روزهای دوم، سوم و چهارم مهر در تهران برگزار خواهد شد و جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون های خبرگان نیز ۲۰ تیر تشکیل می شود.
تهران- وزیر کشور گفت: معاون وزیر صنایع و معادن در جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی کشور گزارشی ارائه داد مبنی بر اینکه روند فعالیت های تولید قطعات و فروش خودرو با تکیه و تاکید بر توان داخلی سرعت می گیرد و نمایشگاه هایی نیز در همین رابطه برپا می شود.
تهران - معاون اول رییس جمهوری به منظور بازدید و افتتاح چند طرح مهم صنعتی و عمرانی فردا - سه شنبه - به استان زنجان سفر می‌کند.
تهران – سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات محمد بن سلمان در ایراد اتهام به جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف را ادامه روش ناصواب گذشته و فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.
تهران- دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف و نابودی یکی از پیچیده ترین شبکه های جاسوسی سایبری سازمان سیا از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران خبر داد و گفت: با کشف این شبکه بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشورهای هدف آمریکا کاملاً نابود شد.
تهران- مراسم نکوداشت زنده‌یاد جمشید مشایخی عصر دوشنبه در مجموعه فرهنگی و هنری آسمانِ فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
ارومیه- رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش به یکهزار و ۲۷۱ متر و ۸۶ سانتی متر رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته یک متر و پنج سانتی متر افزایش دارد.
تهران- وزیر نفت درباره حاشیه سازی ایجاد تغییرات در وزارت نفت با بیان اینکه هیچ گاه عقب نشینی نمی کند، گفت: متاسفانه با آقای روحانی هیچ مشکل و چالشی در این ۶ سال نداشتم.
تهران- سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات مضروب و به قتل رسیدن علیرضا شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ گفت: رئیس قوه قضاییه برای بررسی قصور احتمالی این قتل به سازمان زندان ها و دادستانی کل کشور دستور داده است.
تهران- رییس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.
تهران- یک حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه اقدام سازمان امور مالیاتی در دریافت مالیات از خریداران سکه را کاملاً منطبق با قانون عنوان کرد و گفت: هر درآمدی اعم از ثابت، پایدار، ناپایدار و اتفاقی در کشور باید مشمول مالیات شود و این یک قاعده کلی است که در روح قانون مالیات‌های مستقیم وجود دارد.
تهران - خطر تعلیق کشتی ایران به دلیل بدهی به اتحادیه جهانی در دیدار «بهروز نعمتی» سرپرست فدراسیون با «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه رفع شد.
تهران- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه مسکن را شتاب می بخشیم، گفت: تولید مسکن در سطح کشور را به صورت گسترده آغاز کرده ایم و به دنبال آن هستیم که همه مستاجرین را خانه‌دار کنیم.
تهران- نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر تهران پس از ۵۱ سال با تلاش متخصصان داخلی و به منظور کمک به شبکه سراسری برق وارد مدار شد.
تهران- مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت که برخلاف آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، برانکو ایوانکوویچ هیچ نامه فسخی قراردادی به باشگاه ارسال نکرده است.
تهران - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: رییس جمهوری در جلسه سه شنبه هفته آینده این شورا شرکت می کند.
تهران- سازمان زندان ها در پی وقوع حادثه ضرب و جرح یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ که منجر به فوت یکی از زندانیان شد، اطلاعیه ای صادر کرد.
خارجی:::::
پکن- مرکز لرزه نگاری چین اعلام کرد بر اثر وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری شهرستان ایبین استان "سی چوان" واقع در جنوب غربی این کشور تا کنون ۱۱ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شده اند.
تهران – وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حدود یک هزار نیروی نظامی جدید به خاورمیانه اعزام می‌کند.آسوشیتدپرس بامداد سه شنبه گزارش داد که این طرح شامل اعزام نظامیان و نیروهای امنیتی برای انجام اقدامات تجسسی و نظارتی است.
تهران – مسئولان عربستان تماس های محرمانه ای را با یمنی ها برای توقف حملات موشکی و پهپادی به خاک خود برقرار کرده اند.
نیویورک- عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نادیده گرفتن برخی محدودیت‌های خود تحت برجام، گفت: پاسخ آمریکا به این موضوع باید بازگشت به میز مذاکره و بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران باشد.
تهران – «عبدربه منصورهادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و خانواده اش، ریاض را برای همیشه به مقصد ایالت اوهایو آمریکا ترک کرد.
نیویورک– یک فعال سیاسی جمهوریخواه، ادعای مقام‌های آمریکایی درباره نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها را تکرار دروغگویی های تاریخی دولت‌های آمریکا برای جنگ دانست و گفت: آنها برای متهم کردن ایران به روشنی سندسازی و جعل می‌کنند.
تهران – سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده یگان پهپادی این کشور به فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان خبر داد.
لندن – «تولیپ صدیق» نماینده مجلس عوام انگلیس که روز دوشنبه برای اعلام حمایت از تحصن همسر «نازنین زاغری» مقابل سفارت ایران در لندن حاضرشده بود برخلاف شواهد و مدارک موجود، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور روادید به «ریچارد رتکلیف» را تکذیب و ماهیت ساختگی و نمایشی این حرکت اعتراضی «رتکلیف» را فاش کرد.
تهران – «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در پی انتشار خبر درگذشت «محمد مرسی»، به شدت «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر را مورد حمله قرار داد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز انتقاد کرد.
تهران – «کانال ۱۳» رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد، کاخ سفید تصمیم گرفته که هیچیک از مقام‌های این رژیم را به کنفرانس اقتصادی منامه در بحرین دعوت نکند.
نیویورک- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که بدون هیچ سندی علیه ایران سخن می گوید از پاسخ به سوالی درباره کشف شبکه سایبری سیا در ایران طفره رفت و گفت: در این باره اطلاعی ندارم.
لندن – حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن گفت: آمریکا که برجام را بدترین توافق خوانده بود، چگونه انتظار دارد ایران به طور کامل به تعهداتش پایبند باشد. ما اعلام کردیم یا همه به برجام متعهد می مانیم یا آنچنان که در برجام تعبیه شده این توافق به صورت نیم بند اجرا می شود.
اسلام آباد - وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد از هیچ تلاشی برای رفع موانع در مسیر گسترش همکاری های اقتصادی و منطقه ای با جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی کند.
تهران - «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود پایبند بوده، خواستار «صبوری» ایران است.
مسکو - وزیر امور خارجه روسیه خواستار پیوستن کره جنوبی به طرح صلح مشترک پیشنهادی روسیه و چین برای حل مساله شبه جزیره کره شد.
تهران - تلویزیون مصر دقایقی پیش از مرگ «محمد مرسی» رییس جمهوری سابق این کشور خبر داد.
تهران - هنوز دقایقی از مرگ «محمد مرسی» رییس جمهوری سابق مصر در محل دادگاه نگذشته بود که فضای مجازی و رسانه ای جهان عرب شاهد واکنش شخصیتها، احزاب، مقامات و دولت های مختلف نسبت به این رخداد بود و بیشتر شامل تسلیت مرگ وی و محکومیت السیسی بود.
نیویورک- رییس جمهوری آمریکا در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای نادیده گرفتن برخی محدودیت های برجامی که مطابق با مفاد همین توافق انجام شده است، در توئیتر نوشت: ایران با افزایش ذخایر اورانیوم، مبارز می طلبد.
تهران - «منصف المرزوقی» رییس جمهوری سابق تونس گفت: محور شرارت شامل «عربستان، امارات و مصر» قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را دارند.
تهران - نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی ایران منبی بر کاهش تعهدات خود به برجام، خواستار واکنش فوری جامعه جهانی و تحریم های بیشتر علیه مردم ایران شد.
تهران - «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب برجام متعهد بوده است.
تهران - «پاتریک لیهی» سناتور دموکرات ایالت ورمونت و منتقد رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم «دونالد ترامپ» برای خروج از توافق هسته ای، «احمقانه» بود.
مسکو - وزیر امور خارجه کره جنوبی از تمایل این کشور برای از سرگیری گفت وگوها بین کره شمالی و آمریکا سخن گفت و اظهار داشت: برای پیشبرد روند حل و فصل مساله شبه جزیره کره باید به مذاکره را انتخاب کرد.
بیروت- روزنامه لبنانی البناء با اشاره به حادثه چند روز پیش انفجار دو نفتکش در دریای عمان، نوشت: اسراییل و عربستان سعودی عامل حمله به نفتکش‌ها هستند و هدف آنان شعله ور کردن آتش جنگ بین آمریکا و ایران است.
تهران - هفته نامه «اکسپرس» روز دوشنبه در مقاله‌ای با عنوان «ایران، آمریکا دام‌های خلیج فارس»، تاکید کرد که راهبرد دونالد ترامپ برای به زانو در آوردن تهران شکست خورده است.
تهران - «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: هر چند آمریکا مایل به مذاکره با ایران برای کاهش تنش هاست، اما برای اقدام تلافی جویانه علیه عملیات نظامی این کشور نیز آمادگی دارد.
پکن- وزیر خارجه و معاون نخست وزیر سوریه که به چین سفر کرده است از مشارکت پکن در بازسازی سوریه استقبال کرد و گفت: دمشق مایل است به طور فعال در ابتکار «کمربند - جاده» شرکت کرده و به توسعه مستمر روابط سوریه و چین ادامه دهد.
تهران- با وجود تصویب قانون منع فروش سلاح در آلمان به عربستان سعودی، برلین در چهار ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک میلیارد دلار سلاح به ائتلاف عربی به رهبری ریاض فروخته است.
دهلی نو- بر اساس گزارش مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم اعلام کرد هند، پاکستان و چین زرادخانه هسته ای خود را گسترش داده اند.
تهران - ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲۲ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده است.
تهران - سفیر سابق فرانسه در ایران روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "تی.وی .۵"، تاکید کرد: اینکه با صراحت گفته شود ایران در حادثه حمله به نفتکش ها در دریای عمان دست داشته است، هرگز قابل قبول نیست.
لندن- یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس در واکنش به تصمیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم تا ۱۰ روز آینده مدعی شد چنانچه تهران از تعهداتش در برجام عدول کند، تمام گزینه‌ها بررسی خواهد شد.
تهران - دیدارهای پی در پی رهبران روسیه و چین در دو هفته اخیر در حالی صورت گرفت که پکن وارد جنگ تجاری ناخواسته با واشنگتن شده و این مساله باتوجه به دهها بسته تحریمی آمریکا علیه روسیه، دو طرف را بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما