شناسهٔ خبر: 33536779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حمله لفظی اردوغان به السیسی و اتحادیه اروپا پس از مرگ محمد مرسی

ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نوشت: «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در پی انتشار خبر درگذشت «محمد مرسی»، به شدت «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر را مورد حمله قرار داد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

 اردوغان روز دوشنبه در واکنش به درگذشت مرسی گفت: السیسی ستمگر از طریق کودتا و غصب حکومت و زیرپا گذاشتن دمکراسی و کنار گذاشتن مرسی، روی کار آمد و حدود ۵۰ شهروند مصری را اعدام کرد.

وی افزود: مرسی از طریق دمکراتیک و با ۵۲ درصد آرا به عنوان رییس جمهوری مصر انتخاب شده بود.

اردوغان بیان کرد: غرب در قبال این اعدام‌ها سکوت کرد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دعوت السیسی جنایتکار در نشستی در مصر شرکت کردند درحالی که مصری‌ها اعدام می‌شدند.

وی اظهار داشت: این دوگانگی معیارها و بلکه فراتر از آن است و غیرممکن است که بتوانی تفسیر ممنوع بودن اعدام از سوی اتحادیه اروپا و درخواست از ترکیه برای لغو حکم اعدام و همزمان مشارکت در نشستی بین المللی در مصر را درک کنی درحالی که همزمان با این نشست، مصری‌ها در حال اعدام شدن بودند و حتی در طول یک هفته هفت جوان اعدام شدند.

اردوغان اضافه کرد: مرسی به همراه هزاران نفر از دوستانش ۵ سال در زندان بود.

تلویزیون مصر روز دوشنبه از مرگ «محمد مرسی» رییس جمهوری سابق این کشور در جلسه دادگاه خبر داد و عامل مرگ وی را سکته اعلام کرد.

23231

نظر شما