شناسهٔ خبر: 33534760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۲ واحد فرآورده دامی غیرمجاز در قزوین به مراجع قضایی معرفی شدند

قزوین - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: در بازدید از سه هزار واحد عرضه فرآورده های خام دامی در قزوین ۴۲ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، یدالله کلهر با اعلام این خبر افزود: در این بازدیدها که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون توسط کارشناسان این اداره انجام شده است، بیش از ۸۰۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف نیز کشف و معدو سازی شد.

وی اضافه کرد: این بازدیدها از مراکز عرضه، سردخانه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خدمات رفاهی بین راهی و به طور کلی واحدهای مرتبط با فرآورده‌های خام دامی انجام شد.

کلهر با بیان اینکه ۱۴ تیم سیار نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در سطح شهرستان‌ها فعال بودند، گفت: هر واحد به طور میانگین سه مرتبه مورد بازدید واقع شده و در این میان با ۴۰ خودروی حمل فرآورده‌های خام دامی که شرایط مناسب نداشتند طبق ضوابط قانونی برخورد صورت گرفت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قزوین بر تشدید نظارت‌های بهداشتی توسط این اداره تاکید کرد و اظهار داشت: اماکن تولیدی، فرآوری، نگهداری و ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی بوده و باید بر رعایت ضوابط بهداشتی به منظور حفظ سلامت مواد غذایی اهتمام داشته باشند.

کلهر از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلفات مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

۹۹۲۵ *۶۱۰۱

نظر شما