شناسهٔ خبر: 33534012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عباسی:

شهید نصیری نتیجه تمدن نوین اسلامی است

رئیس اندیشکده یقین گفت: شهید شعبان نصیری نتیجه تمدن نوین اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم دومین سالگرد شهادت حاج شعبان نصیری عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حسن عباسی با گرامیداشت یاد خاطره شهدای مدافع حرم و شهید شعبان نصیری گفت: ما در دانشگاه‌ها و بسیاری از محافل باید پاسخگوی این باشیم که چرا در سوریه، تکریت عراق یا فلسطین می‌جنگیم. این موقعیت همان فضای پس از پیروزی و آزادسازی خرمشهر در جنگ تحمیلی است که جریان لیبرال راه انداخت که این پیروزی‌ها به‌دست آمده، پس با صدام مذاکره کنیم. اگر از لحاظ تئوری در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس خوب عمل می‌کردیم، الان دیگر لازم نبود در این موارد پاسخگو باشیم.

وی عنوان کرد: برخی حرف‌ها مانند رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل به‌خاطر پول است، نمک به زخم خانواده شهدا می‌پاشد و توهین به شهدا و خانواده‌هایشان است که از طرف لیبرال‌های داخلی زده می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین گفت: با تشکیل داعش و شروع عملیات تروریستی و کشتار مردم در سوریه آمریکا در پی اجرای پروژه جنگ مذهبی 30 ساله بود. این جنگ مذهبی 30 ساله توسط ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا اعلام به‌صورت رسمی اعلام شد.

عباسی اظهار کرد: داعش با کمک عزت ابراهیم الدوری معاون صدام که آمریکا او را حفظ کرده و به معاونت ابوبکر البغدادی رسانده بود، در سال ۱۳۹۳ به پشت دروازه‌های بغداد در عراق رسید. دلیل پیشروی سریع داعش در عراق گوش به فرمان معاون صدام بودن بخشی از بدنه ارتش عراق که از نیروهای بعثی بودند.

وی در ادامه افزود: در این وضعیت سردار حاج قاسم سلیمانی به درخواست مسئولان عراق برای مبارزه با داعش اقدام کرد و در عرض سه سال حرکت داعش را که از سوریه شروع شده بود متوقف و عراق را از وجود داعش پاک‌سازی کرد.

رئیس اندیشکده یقین ابراز کرد: جنگ مذهبی 30 ساله برگرفته از یک جنگ مذهبی بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌های اروپا در قرن 17 بوده است که موجب از بین رفتن مسیحیت و شروع سکولاریسم در اروپا شد. این طرح که قبلاً اجرا شده بود برای اجرا در خاورمیانه توسط آمریکا مجدداً برنامه‌ریزی شد.

عباسی توضیح داد: جنگ مذهبی با یک برنامه‌ریزی منسجم و بودجه‌های کلان با شیعه‌کشی و سنی‌کشی به دست خود مسلمانان شروع شد که ادامه این روند در طول 30 سال باعث نفرت از اسلام، مسجد و قرآن و درنهایت نابودی تمام اسلام می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مقامات آمریکایی جنگ‌های منطقه را همان طرح جنگ مذهبی دانسته و بر این مطلب صحه گذاشتند، گفت: تدبیر مقام معظم رهبری با تشکیل جلسات و کنفرانس‌های بین‌المللی با حضور علمای شیعه و سنی اسلام، باعث خنثی شدن این طرح خطرناک شد.

رئیس اندیشکده یقین تشریح کرد: علمای اهل سنت با دیدن جدیت شیعه با محوریت ایران برای مبارزه با تکفیر و تشیع انگلیسی، در سال ۱۳۹۵ همایشی بزرگ در چچن برگزار کرده و در بیانیه‌ای اعلام کردند وهابیت که شیعه را تکفیر می‌کند، از اهل سنت بیرون است.

عباسی با اشاره به رشادت‌های شهید نصیری در مبارزه با جنگ مذهبی به عنوان سرباز ولایت بیان کرد: شهید نصیری 40 سال در پی شهادت بود که مبارزه با این جنگ برنامه‌ریزی شده 30 ساله بخشی از عمر با برکت اوست. کار بزرگ و عظیم شهید شعبان نصیری و همرزمانش در آزادسازی عراق و سوریه و پایان دادن به طرح‌های آمریکا و متحدانش بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قراردادهایی که دولت ایران در عراق می‌بندد، به خاطر رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدایی مثل حاج شعبان نصیری و رزمنده‌های دیگر است و وظیفه ما این است که نسل‌های بعد را با نگاه به زندگی این شهدا تربیت کنیم.

عباسی ضمن بیان اینکه شهید شعبان نصیری نتیجه تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: شهید نصیری برای اجرای تک‌تک آیات قرآن، 40 سال در سومالی، عراق، سوریه و سیستان و بلوچستان به دنبال آبادسازی و خدمت بود که این نتیجه تربیت در مکتب امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/4072/4028/

نظر شما