شناسهٔ خبر: 33533380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چین خواستار تحقیقات کامل درباره حادثه دریای عمان شد

وزارت خارجه چین از درخواست کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای انجام تحقیقات کامل در خصوص حادثه دریای عمان حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین عصر دوشنبه به وقت تهران در نشست مطبوعاتی هفتگی در زمینه حمله به دو نفتکش در دریای عمان  در پنجشنبه گذشته و مشارکت چین   در منطقه نشان داد.

 به نوشته «وبگاه وزارت امور خارجه چین» «لو کانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در این زمینه اظهار داشت: «چین و آمریکا از طرق مختلف تماس بین خود در زمینه امور  بین‌المللی ، منطقه‌ای و نگرانی‌های دو جانبه را حفظ کرده‌اند. درباره حادثه دریای عمان، چین به شدت نگران تداوم تنش در  خلیج فارس است.»

بر اساس این گزارش، رسانه‌ها پنجشنبه گذشته از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر»  با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ  با محموله «اتانول»‌ و نفتکش«کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما  با محموله «متانول» با حمله مواجه شدند.

بعد از این ماجرا مقام‌های ارشد آمریکا و برخی شرکای این کشور تلاش بسیاری کرده‌اند که ایران را به دست داشتن در انفجار این دو نفتکش متهم کنند، اما بسیاری از تحلیلگران و مقام‌های خارجی اذعان داشته‌اند که آمریکا هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت ایران در این ماجرا ندارد.


لو کانگ

به گزارش وبگاه وزارت خارجه چین، لو کانگ در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی نیز از طرف‌‌های درگیر خواستند تا با اجتناب از نتیجه گیری‌های شتابزده و انجام تحقیقات کامل با حفظ آرامش در مسیر جلوگیری از افزایش تنش‌ها تلاش کنند.»

این دیپلمات چینی در خاتمه  افزود: «در منافع مشترک جامعه بین‌المللی، امیدواریم که تمام طرف‌های درگیر بتوانند با همکاری با یکدیگر امنیت دریانوردی و صلح و ثبات در منطقه را حفظ کنند.»

انتهای پیام/

نظر شما